تشریح خدمات و دستاورد‌های دولت سیزدهم در خراسان رضوی

  • ۸ ماه قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی امروز جمعه ۳ شهریورماه، در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح دستاورد‌های دولت برای مردم در استان خراسان رضوی پرداخت.

یعقوبعلی نظری در نشست خبری هفته دولت با اشاره به مشکلات استان در بدو تشکیل دولت سیزدهم به وجود ۷۰۰ واحد صنعتی راکد در استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که در ۲ سال اخیر داشتیم توانستیم ۳۵۰ واحد صنعتی را احیا کرده و به خط تولید برگردانیم.

ایجاد ۱۰۶ هزار شغل خالص در سال ۱۴۰۱

وی همچنین به ایجاد ۱۰۶ هزار شغل خالص در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی ازین منظر در کشور رتبه اول را در سال گذشته کسب کرده است.
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی همچنین به رشد جذب سرمایه گذاران خارجی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه جذب شده در سال گذشته ۳.۵ برابر مدت مشابه سال قبل آن است.
نظری افزایش ۳۵۰ مگاوات تولید برق و بهسازی ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان را از اقدامات مهم دولت در ۲ سال اخیر خواند و تاکید کرد: این اقدامات نویدبخش حرکت جهادی مدیران برای توسعه استان است. پیش از این در هر سال به طور میانگین ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام می‌شد که رشد ۵ برابر آن در یک سال اخیر یک اقدام تحولی است.
استاندار خراسان رضوی افزایش ۲۶۰ درصدی توسعه شهرک‌های صنعتی در خراسان رضوی را نیز به عنوان شاخص دیگر در توسعه زیرساخت‌های استان خواند که ثمرات آن بزودی در صنعت استان مشهود خواهد شد.

آخرین وضعیت شهرفرودگاهی امام رضا(ع)

وی در پاسخ به سوال در خصوص آخرین وضعیت شهرفرودگاهی امام رضا(ع) گفت: مطالعات اولیه به پایان رسیده و هم اکنون در حال بررسی وضعیت جهت و سرعت باد منطقه هستیم. موضوع پارامتر باد در زمینه جهت باند فرودگاه مهم است. مقرر شد با ظرفیت پژوهشگاه هواشناسی باد مطالعات انجام و تا چندماه آینده به جمع بندی برسیم.
وی افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و گفتگو‌هایی هم با سرمایه گذاران صورت گرفته است.
نظری خاطر نشان کرد: همچنین در زمینه قطار سریع‌السیر مشهد-تهران مطالعات اولیه توسط چینی‌ها در حال انجام است. مسئولان ایرانی نیز با توجه به پیچیدگی تکنولوژی سفر‌هایی به چین داشته‌اند تا تفاهمات اولیه انجام‌شود.

وضعیت بورس در استان چگونه است؟

نظری درباره توافقات با سازمان بورس که اخیرا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی ما وابسته به منابع بانکی شده اند و از سایر ظرفیت‌ها مانند بورس استفاده نکرده‌اند.
وی ادامه داد: بسیار امیدوار هستیم تا پایان سال به ازای هر ماه یک شرکت ما در بورس پذیرش شود. پیش بینی شده از این مسیر ۵۰ همت سرمایه وارد استان بشود. یک پروژه در زمینه فولاد داریم که درحال انجام کار‌های مورد نظر برای ورود به بورس است.
نظری به موضوع افغانستان اشاره کرد و گفت: این کشور برای ما اهمیت دارد و از نظر امنیتی روی آن حساسیت داریم. براساس سیاست‌های مرکز و وزارت امورخارجه ارتباطاتمان را تنظیم می‌کنیم و ارتباطات استان ما با افغانستان مبتنی بر همین سیاست‌ها است.

سرانه تخت بیمارستانی استان از میانگین کشوری کمتر است 

وی در ادامه به حوزه سلامت استان و برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: تغییرات مدیران بر عهده وزارت‌خانه‌های مرتبط است. این جابجایی هم براساس وزارت خانه صورت گرفته است. باتوجه به گزینه‌هایی که مطرح می‌شود ظرفیت خوبی در حوزه‌های مختلف مخصوصا علوم پزشکی داریم تا مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند. آنچه برای ما اهمیت دارد خدمت رسانی به موقع و با کیفیت به مردم است.
نظری تصریح کرد: سرانه تخت بیمارستانی ما از میانگین کشوری کمتر است و امیدوارم با ساخت بیمارستان سرانه به میانگین کشوری برسد.

بدون مشکل از تابستان امسال که نگران بودیم، در حال عبور هستیم

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی درباره وضعیت آب استان نیز گفت: موضوع آب از موضوعات جدی ما در استان و مشهد است. در چند سال گذشته با توجه به خشکسالی‌ها وضعیت سخت‌تر شد. همچنین از تابستان امسال که نگران بودیم بدون مشکل در حال عبور هستیم.
وی با اشاره به اجرای چند پروژه زودبازده در این زمینه گفت: کنترل مصرف و استفاده حداکثری از آب سد‌ها مانند سد دوستی از دیگر اقدامات صورت گرفته بود. اصلاح شبکه ابرسانی در مهد از مهم‌ترین اقداماتی بود که صورت گرفت.
نظری تصریح کرد:پیش بینی میکنیم امسال سال پر بارشی را در سطح استان داشته باشیم.

خبر خوب استاندار از  انتقال آب دریای عمان به شرق کشور

وی درباره انتقال آب دریای عمان گفت: ۳۰۰ کیلومتر در استان ما است و بخشی از عملیات حفاری آن به اتمام رسیده است. ۶۲.۵ کیلومتر لوله تهیه و آماده لوله‌گذاری است.
نظری درخصوص وضعیت گردوغبار استان گفت: طرح‌هایی در این زمینه در سطح شهرستان سرخس صورت گرفته است. عمده منشا گرد و غبار خارجی است و امیدواریم در سطح ملی پیگیری‌ها انجام شود. بخش‌هایی که داخل استان است طرح بیابان‌زدایی آن درحال اجرا است. هفته گذشته نیز ایستگاه سنجش گرد و غبار در سرخس نصب و به زودی در کلات و خواف نصب خواهد شد.
وی گفت: رادار هواشناسی مشهد نیز سال‌ها مورد غفلت باقی‌مانده و امیدواریم به زودی این رادار نصب شود.

نگرانی از مشارکت مردم در انتخابات باتوجه به تجربه نداریم 

استاندار خراسان رضوی درباره دهه آخر صفر گفت: سازوکار‌ها و قرارگاه‌ها فعال شده و مشکل مهمی را احساس نمی‌کنیم. همه زمینه‌ها فراهم شده است.
نظری درباره انتخابات و مشارکت حداکثری در انتخابات امسال گفت: مردم به خوبی وظیفه خودشان را در مقاطع حساس درک می‌کنند و در همه عرصه‌ها مشارکت خواهند کرد.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی گفت: نگرانی از مشارکت مردم باتوجه به تجربه نداریم و وظایف خودمان را در زمینه سازی مشارکت مردم فراهم و ایجاد خواهیم کرد.

 اصلاح مرز دو شهرستان مشهد و طرقبه‌شاندیز

وی در پاسخ به سوال درباره حریم اختلافی مشهد و طرقبه‌شاندیز گفت: این موضوع از نظر فنی تا پایان سال گذشته اقداماتی صورت گرفته و جمع بندی استانی آن به وزارت کشور ارسال شده است.
وی گفت: اصلاح مرز دو شهرستان مشهد و طرقبه‌شاندیز در استان به پایان رسیده است. طرح‌های تقسیماتی در سالی که انتخابات است سرعتی برای اجرا ندارد. مشکلی در استان وجود ندارد و پرونده این موضوع در وزارت کشور است.
ساماندهی اتباع در استان از دیگر موضوعاتی بود که استاندار در صحبتهایش به ان اشاره کرد و  گفت: مرز توسط مسئولین و دستگاه‌های مربوطه به حداکثر کنترل برسد تا ورود غیرمجاز نداشته باشیم. اتباع غیرمجاز را دستگاه‌های مربوطه ترد کنند و در دستور فراجا نیز است. اتباع دارای مجوز نیز ساماندهی شوند. اشتغال و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود مشخص شود.
وی درباره منابع بانکی در استان ادامه داد: بانک آینده یکی از بانک‌هایی است که ۹۰ درصد منابع خود را از استان خارج می‌کند که بانک مرکزی تذکر داده است.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی درباره وضعیت انتقال زندان مشهد گفت: ۲ همت اعتبار برای ساخت زندان جدید نیاز داریم، همچنین چند زندان در سطح استان جابجا خواهند شد. همچنین امیدواریم با اقدامات صورت گرفته تا پایان دولت فاز اول زندان مشهد جابجا شوند.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *