تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی از هزار نفر گذشت

  • ۲ سال قبل
  • 0

 رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی همچنان روند افزایشی دارد و در حال حاضر هزار و ۱۰ نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان افزود: این رقم در نهم بهمن ماه امسال ۵۶۰ نفر بود که نشان می دهد تعداد بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی در حال حاضر رشد چشمگیری نسبت به هفته‌های گذشته داشته است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی ۷۴۰ نفر از این بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستانهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی نیز به حدود ۴۰۰ نفر در روز رسیده است که این میزان ۲ برابر ۱۰ روز گذشته است.

پهلوان افزود: هم‌اکنون ۲۱۲ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری و تحت مداوا قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

رقم مرگ و میر کرونایی کشور در طول ۲۴ ساعت گذشته، دوباره سه رقمی شد و ۱۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۹۳۴ تن رسید.

۳۹ هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور تا ظهر روز ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، شناسایی و ۲ هزار و ۷۰۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۵ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، ۲  هزار و ۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۴۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۶۱ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۶۳۰ دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۳۸ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۴۶ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۴۴۰ هزار و ۹۷۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *