توزیع ۱۰۰هزار نهال در میان شهروندان مشهدی

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد

علیرضا ظهیری – با نزدیک شدن به روز درخت کاری، هم مدیریت شهری و هم شهروندان در تکاپو هستند با کاشت درختان و نها ل‌های مختلف علاوه بر کمک به وضعیت محیط زیست شهری و زیبایی شهر، با روحیه ای خوب به استقبال بهار بروند. ازاین رو مدیریت شهری مشهد مانند سال های گذشته تسهیلات لازم دریافت نهال رایگان برای شهروندان را فراهم کرده است و شهروندان می توانند با انجام فرایند ثبت نام، سه اصله نهال دریافت کنند. بنابر اعلام معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، برآورد این است که در این طرح امسال بیش از ۱۰۰هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر بین شهروندان توزیع و کاشته شود.
علی نجفی در گفت وگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت فرایند ثبت نام و توزیع نهال در سال۱۴۰۰ با بیان اینکه شهروندان می توانند برای دریافت نهال رایگان با ورود به سامانه «sm.mashhad.ir» فرایند ثبت نام را انجام دهند، اظهار کرد: سقف تعداد نهالی که به هر شهروند داده می شود، سه اصله نهال مثمر (دارای میوه) و غیرمثمر است و شهروندان می توانند تا ۲۹بهمن فرایند ثبت نام دریافت نهال رایگان را انجام دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این نهال ها از یکم تا چهاردهم اسفند امسال به شهروندانی که ثبت نام کرده اند، توزیع می شود؛ البته ممکن است مهلت ثبت نام تا ششم اسفند و زمان توزیع نهال ها تا ۲۵اسفند تمدید شود که در صورت تمدید، به شهروندان اطلاع رسانی می شود.
وی با تأکید بر اینکه ثبت نام دریافت نهال رایگان برای هر کدملی فقط یک بار میسر خواهد بود و برای هر ملک نیز فقط یک نفر از اعضای خانواده می تواند ثبت نام کند، افزود: این نهال ها فقط در نشانی های درج شده در زمان ثبت نام به شهروندان تحویل داده می شود و امکان تغییر نوع نهال نیز وجود ندارد.
نجفی درباره کیفیت نهال هایی که قرار است توزیع شود، گفت: باتوجه به اینکه امسال ضعف های طرح سال گذشته شناسایی و بررسی شده، در راستای کیفیت بهتر نهال هایی که قرار است توزیع شود، به پیمانکار این طرح اعلام شده است برای متمرکزشدن محل دپو و توزیع نهال ها اقدام کند؛ همچنین با بهبود و ارتقای سامانه خدمات الکترونیکی ثبت نام شهروندان و با برنامه ریزی های دقیق برای اجرای این طرح، امیدواریم امسال کیفیت ارائه خدمات به شهروندان از سال گذشته بهتر باشد.
وی با بیان اینکه در طرح توزیع نهال رایگان سال گذشته، ۴۸هزارو۲۹۶ اصله نهال مثمر و غیرمثمر بین شهروندان مشهدی توزیع شد، ادامه داد: امسال برآوردمان این است که بیش از ۱۰۰هزار اصله نهال بین شهروندان و دیگر ادارات و نهادها توزیع و درنهایت کاشته شود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در ادامه با اشاره اجرای طرح کاشت نهال مقابل منازل در امسال افزود: از ابتدای سال۱۴۰۰ در طرح کاشت نهال مقابل منازل شهروندان در معابر فرعی ۱۷۹۵نهال کاشته شده است.
وی ادامه داد: همچنین کاشت درختان روتبال نیز در حاشیه معابر اصلی از ابتدای بهمن آغاز شده و تا پایان اسفند قرار است ۱۵۰۰ درخت با این روش کاشته شود.

منبع:شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *