وصول ۸هزار ۲۶۰ میلیارد تومان مالیات دریافتی در خراسان رضوی

  • ۲ سال قبل
  • 0

«احمدرضا مدبر نیا» با توجه به اینکه ۹۵ درصد بودجه استان توسط اداره مالیات تامین می شود، در طی یازده ماهه سپری شده از سال، موفق به وصول ۸ هزار ۲۶۰ میلیارد تومان از مجموع بودجه ۸ هزار ۷۰۰ ميليارد تومانی این اداره شدیم‌.

مدیر کل اداره امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان ابنکه ۶۰ درصد مالیات ها مستقیم و ۶۶ درصد به صورت غیر مستقیم اخذ شدند؛ اگفت: در سال گذشته شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده هفتصد ميليارد تومان دریافت کرده بودند اما در یازده ماهه ابتدایی امسال بالغ بر هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان دریافت کردند. همچنین در خصوص استرداد مالیات و عوارض افرادی که در صادرات فعال بودند یا اینکه مازاد بر پرداختی اعتبار داشتند، ۴۰۰ ميليارد تومان استرداد داشتیم.

مدبرنیا ضمن اشاره به تشکیل اداره ای به منظور مبارزه با فرار مالیاتی، تاکید کرد: دلیل تشکیل این اداره نیز افزایش خود اظهاری است تا افرادی که پرونده مالیاتی ندارند یا در اظهار خود را به صورت واقعی اعلام نمی کنند، شفافیت در این امور را محقق کنیم‌. از مهرماه گذشته با تشکیل این اداره ۷۷ پرونده مورد بازرسی قرار گرفته و هم اکنون در حال طی کردن مراحل دادرسی هستند.

وی ادامه داد: برای وصول معوقات نیز نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشتیم و انتقال پرونده های مالیاتی در سایر استان ها ۴۲ مورد داشتیم که ۲۴ مورد به استان منتقل شده و ۷ مورد نیز متعلق به مودیان بزرگ بود.

 

مدیر کل اداره امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کلیه مسائل مرتبط با برون سپاری نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی انتقال پیدا کرده است، اظهار کرد: هدف ما بر این بود که در قدم اول شفاف سازی در بحث های مالی صورت گیرد. در خصوص مالیات موسسات خیریه خصوصی نیز مشروط بر اینکه درآمدهاشان هزینه  برای کارهایی که در نظر گرفته شده، هزینه شوند مشمول مالیات نخواهد بود.

وی در تشریح موضوع کارتخوان های سیار خاطر نشان کرد: به طور کلی در سطح کشور هم اکنون حدود ۱۱ میلیون دستگاه پز وجود دارد که از این تعداد تا الان ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه  تعیین تکلیف و ۳ هزار دستگاه غیر فعال شده اند و مابقی نیز در حال تعیین تکلیف است. به طور کلی اگر تراکنش های دستگاه پز با پرونده مالیاتی فرد همخوانی نداشته باشد غیر فعال می شود. افرادی نیز که گفته می شود دستگاه های کارتخوان خود را اجاره می دهند نیز بايد متوجه باشند که در صورت شناسایی این ناهمخوانی تبعات موضوع متوجه خود فرد خواهد بود.

 

مدبرنیا تصریح کرد: البته سال آینده پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان را  خواهیم داشت‌ و با توجه به‌ اينکه نهایتا پول باید به حساب های بانکی باز گردد و ما به حساب های بانکی دسترسی داریم، کنترل های لازم اعمال خواهد شد. همچنین در خصوص تراکنش هایی که گفته می شود از محل آن ها مالیات دریافت مي شود باید به این‌ نکته اشاره کرد که به هیچ عنوان تراکنش مشمول مالیات نخواهد بود، مگر اینکه منشا درآمدی داشته باشد.

 

مدبرنیا در خصوص مالیات خودروهای لوکس بیان کرد: ۵۷۰ هزار خودرو به عنوان خودرو های لوکس در سطح کشور اعلام شده و برای اشخاصی که مالکیت این خودرو را داشتند پیامک ارسال شده که به سامانه مراجعه کنند و اطلاعات اعلام شده را تأیید و در صورت عدم تطابق می توانند اعتراض کنند.

 

وی همچنین در خصوص معافیت حقوق کارگری برای سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس ماده ۸۵ قانون مالیات های مستقیم مجلس، در این موضوع تصمیم گیرنده است. میزان معافیت سال ۱۴۰۰ سالانه ۴۸ میلیون تومان است که همان ۴ میلیون تومان در ماه است؛ در لایحه امسال این مبلغ  ۵ میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین شده اما هنوز تصویب و ابلاغ نشده است

 

وی در خصوص میزان دریافتی مالیات از آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی نیز مانند دیگر نهادها مالیات پرداخت می کنند ولی با توجه به اینکه در اجرای ماده ۲۳۲ قانون مالیات های مستقیم به صورت محرمانه است، نمی توانیم اعلام آمار کنیم و باید توسط مرجع قضایی باشد و یا توسط خود آستان اطلاع رسانی شود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *