تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سرخس پس از ۲۶ سال

  • ۹ ماه قبل
  • 0

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی سرخس در نشست علنی یکشنبه ۱۵مردادماه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، محمدرضا کلائی با بیان اینکه این اتفاق پس از ۲۶سال انتظار مردم شمال شرق کشور رقم خورده است، اظهار داشت: اقبال سرمایه گذاران خارجی و افزایش بیش از بیست برابری سرمایه گذاری در منطقه طی یکسال گذشته زمبنه را برای تحقق این مصوبه و فعالسازی کریدور شرقی-غربی چین به اروپا و کریدور شمالی-جنوبی روسیه به خلیج فارس و دریای عمان فراهم نموده است.

وی همچنین افزود: تعداد ورود و خروج واگن‌ها به منطقه ویژه اقتصادی سرخس از ۲۸۰ دستگاه به ۷۳۰۰ در سال ۱۴۰۱رسیده و در حال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس انجام میپذیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: تعداد کشنده های تبادل شده در سرخس با کشور ترکمنستان در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۷هزار دستگاه رسیده است که نسبت به مدت مشابه پنج برابر شده است. وی افزود در تلاش هستیم با همکاری وزارت امور خارجه و گمرک جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک عملیات گمرک سرخس را بصورت شبانه روزی انجام دهیم.

شایان ذکر است منطقه ویژه اقتصادی سرخس با تصویب شورایعالی مناطق آزاد در سال ۱۳۷۵ در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و نزدیک شهر سرخس تاسیس شد. همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران، آستان قدس رضوی به عنوان سازمان مسئول منطقه تعیین گردیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *