فرآورده‌های دام و طیور از خراسان رضوی به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

هم اکنون فراورده‌های خام دام و طیور از مبدا خراسان رضوی به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود که در این میان صادرات تخم مرغ بیشترین حجم این دست از اقلام صادراتی را شامل می‌شود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: از ابتدای امسال بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن انواع فرآورده‌های خامی دام و طیور از استان خراسان رضوی به ارزش هفت میلیون دلار به سایر کشورها صادر شده است که از نظر وزنی حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

دکتر حامد طاهریان افزود: از ابتدای سال جاری حدود سه هزار تن تخم مرغ از مبدا خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی به علت ممنوع بودن صادرات آن در سال گذشته داشته است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: آلایش خوراکی و غیر خوراکی، تخم مرغ، نهاده های خوراک دام، پشم، کُرک، پوست، پا پنجه مرغ، پرنده زینتی، پوست، عسل و ماهی آکواریوم از جمله فرآورده‌های دام و طیور صادراتی از استان خراسان رضوی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس است.

طاهریان افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است لذا تمامی محموله‌های وارداتی و صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مبادلات دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی استان خراسان رضوی با مجوز دامپزشکی از چهار قرنطینه مرزی، سه قرنطینه بین استانی و چهار قرنطینه داخل استانی انجام می‌شود.
استان خراسان رضوی با هفت میلیون رأس دام سبک و ۳۳۰ هزار رأس دام سنگین حدود هشت درصد جمعیت دامی کشور را در اختیار دارد.

خراسان رضوی در تولید تخم مرغ و مرغ رتبه‌های دوم تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه