ابعاد جدید از پرونده جنایت پرایدسواران!

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

سه متهم پرونده قتل جوان موتورسوار در یکی از روستاهای مشهد، در حالی ابعاد جدیدی از این جنایت هولناک را فاش کردند که دو قبضه کارد دسته شیشه ای نیز از زیر خاک بیابان بیرون کشیده شد.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، سه متهم پرونده پرایدسوارانی که در یک جنایت تکان دهنده، جوان موتورسوار را با ضربات کاردهای دسته شیشه ای به قتل رسانده بودند، با صدور دستوری از سوی قاضی ویژه قتل عمد مشهد به محل ارتکاب جنایت هدایت شدند تا چگونگی و جزئیات ماجرای قتل در ورودی روستای کنه بیست مشهد را تشریح کنند.
در آغاز بازسازی صحنه قتل، ابتدا سروان منفرد (افسر پرونده) درباره کشف دو قبضه کارد که در ارتکاب جنایت توسط دو تن از متهمان استفاده شده بود به قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در پی اعتراف «رضا – خ» (یکی از متهمان) به یک زمین محصور در اطراف کمربند سبز مشهد اعزام شدیم و با راهنمایی متهم، کارد دسته شیشه ای را که درون غلاف چرمی قرار داشت از زیر خاک بیرون آوردیم. وی افزود: در ادامه نیز به جاده نیشابور رفتیم و پس از جست وجوهای طولانی در بیابان های اطراف جاده، کارد دیگری را که توسط متهم «محمد – خ» در زیر خاک پنهان شده بود، کشف و ضمیمه پرونده کردیم.
بنابر گزارش روزنامه خراسان، پس از تفهیم مواد قانونی به متهمان توسط قاضی «دکتر صادق صفری» مبنی بر این که مواظب اظهارات خود باشند و حقیقت ماجرا را بیان کنند، ابتدا «محمد – خ» (متهم ردیف اول) مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و ابعاد جدیدی از این جنایت تکان دهنده را فاش کرد. او گفت: من از کینه و نزاع قبلی بین رضا و «محمد – پ» (مقتول) اطلاع داشتم. روز حادثه من پشت فرمان خودروی پراید «محمود- پ» (یکی از متهمان) نشسته بودم و صاحب خودرو در صندلی جلو و «رضا – خ» هم در صندلی عقب نشسته بودند. هنگامی که به یکی از مغازه های خواربارفروشی روستا رسیدیم، ناگهان رضا (متهم) محمد جوان ۲۹ ساله را دید و به من گفت: دور بزن! من هم هنگامی در جاده روستایی دور زدم که محمد سوار موتورسیکلت شد و به سمت خروجی روستا به راه افتاد. او را تعقیب کردیم و در یک لحظه من با خودرو به عقب موتورسیکلت محمد کوبیدم که چند متر آن طرف تر نقش بر زمین شد.
در همین حال من و رضا در حالی که هر دو نفرمان چاقوی دسته شیشه ای را از غلاف بیرون می کشیدیم به طرف او حمله ور شدیم و من ضربه ای به ران پای او زدم که خون آلود روی زمین افتاده بود. رضا هم ضربه‌ای به پایین‌تر از محلی زد که من ضربه کارد را به او زده بودم!
در این شرایط «محمود – پ» (متهم) از سمت شاگرد خودرو پیاده شد و پشت فرمان نشست که بلافاصله من و رضا هم به داخل پراید پریدیم و از محل فرار کردیم.
گزارش روزنامه خراسان حاکی است، «رضا- خ» (متهم دیگر پرونده) نیز در اعترافات خود گفت: حدود ۳ یا ۴ ماه قبل ما با یکی از اهالی روستا درگیر شدیم اما «محمد – پ» (مقتول) از طرف مقابل حمایت کرده بود، به همین دلیل کینه او را به دل گرفتم و می خواستم از او زهر چشم بگیرم. روز حادثه وقتی او را داخل مغازه روستا دیدیم، ناگهان «محمد – خ» که رانندگی پراید را به عهده داشت، دور زد، در یک تصادف عمدی او را روی زمین انداخت و ضربه ای به ران پایش زد، من هم با کارد دسته شیشه ای ضربه ای به پایش زدم ولی نمی دانم با این ضربه زخمی شد یا نه!
در ادامه بازسازی صحنه جنایت که در حضور قاضی پرونده های جنایی صورت گرفت، متهم «محمود – پ» نیز در برابر دوربین قوه قضاییه ابعاد دیگری از این جنایت هولناک را فاش کرد و گفت: اصلا سن و سال من به همراهی با این دو جوان نمی خورد ولی چون موتورسیکلت سنگین دارم و در پیست‌های موتورسواری فعالیت می کنم با آن ها دوست شدم که بسیار هم پشیمان هستم اما اظهارات دو متهم دیگر را قبول دارم. آن روز وقتی با تعجب دیدم که «رضا و محمد» آن جوان ۲۹ ساله را با چاقو زدند، خیلی ترسیدم و بلافاصله پشت فرمان نشستم که در این ماجرا دخالت نکنم ولی آن ها به داخل پراید پریدند و ما با هم به یک چهاردیواری در اطراف روستای امرغان رفتیم و در آن جا مخفی شدیم تا راهی برای فرار از مجازات پیدا کنیم. آن جا رضا چاقوی خودش را زیر خاک پنهان کرد و ما تصمیم گرفتیم به تهران برویم. به نزدیکی نیشابور که رسیدیم، «محمد – خ» برای قضای حاجت از من خواست کنار جاده توقف کنم. وقتی برگشت به ما گفت که چاقوی دسته شیشه ای خودش را در زیر خاک بیابان پنهان کرده است ولی بعد از اندکی، همه تصمیم گرفتیم به مشهد بازگردیم که بالاخره بازداشت شدیم و ماجرای جنایت را بازگو کردیم. اکنون نیز بسیار از وقوع این حادثه پشیمانم …
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، پس از اعترافات صریح متهمان و مشخص شدن نقش هرکدام از آن ها در ارتکاب این جنایت هولناک، دستور پایان بازسازی صحنه قتل از سوی قاضی صفری صادر شد و متهمان روانه زندان شدند.
سابقه خبر
ساعت ۲۲:۳۰ نهم تیر، قاضی ویژه قتل عمد در جریان وقوع جنایی تکان دهنده در اطراف روستای کنه بیست مشهد قرار گرفت و بدین ترتیب بررسی های شبانه مقام قضایی در حالی آغاز شد که گروهی از کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز وی را همراهی می کردند. تحقیقات میدانی قاضی دکتر صادق صفری بیانگر آن بود که «محمد – پ» جوان ۲۹ ساله موتورسوار با ضربه کاردی که به ناحیه سفیدرانش وارد آمده به قتل رسیده است که معاینات پزشکی قانونی نیز این فرضیه جنایی را تایید کرد. طولی نکشید که با بررسی دوربین های مداربسته، اختلافات قبلی بین مقتول و «رضا- خ» (یکی از متهمان) آشکار شد و با صدور دستورهای محرمانه‌ای از سوی مقام قضایی، تلاش کارآگاهان برای دستگیری ۳ جوان پراید سوار ادامه یافت که دوربین های ترافیکی این صحنه جنایی را ثبت کرده بودند چند روز بعد هر ۳ متهم با شگردهای اطلاعاتی بازداشت شدند و به ارتکاب قتل جوان موتورسوار اعتراف کردند.

منبع :خراسان

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *