برق طلا در لانه مرغ!

  • ۱ سال قبل
  • 0

دزد سابقه داری که طلاهای سرقتی را در لانه مرغ پنهان کرده بود، در حالی با تلاش نیروهای کلانتری سیدی مشهد دستگیر شد که تصویر او در یک فیلم دوربین مداربسته، راز سرقت از خودروها را نیز فاش کرد.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، چند روز قبل زن جوانی در تماس با پلیس ۱۱۰، از دستبرد سارقان به منزل مسکونی اش خبر داد و گفت: برای مدت کوتاهی منزل را ترک کردم اما وقتی ساعتی بعد به خانه بازگشتم باصحنه عجیبی روبه رو شدم. سارق یا سارقان با شکستن قفل وارد منزلم شده همه طلاها (حدود ۹۰ گرم) به همراه ۴۳ میلیون تومان دلار و یورو و یک دستگاه تبلت را به سرقت برده‌اند. در پی اعلام این گزارش، تحقیقات پلیسی با صدور دستوری از سوی سرهنگ زنگنه (رئیس کلانتری سیدی) برای ریشه یابی سرقت مذکور آغاز شد. به همین دلیل گروهی از افسران کارآزموده دایره تجسس وارد عمل شدند و با بازدید میدانی از محل، رصدهای اطلاعاتی را در حالی ادامه دادند که مال باخته به شوهر خواهرش مشکوک بود.
طولی نکشید که «م- س» (شوهر خواهر مال باخته) زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و بررسی های نامحسوس وارد مرحله جدیدی شد. در همین حال بود که ردزنی های اطلاعاتی به یکی از سارقان سابقه دار و حرفه ای رسید چرا که مال باخته در تماس تلفنی با افسران دایره تجسس مدعی شد: «برادرم در روز جمعه گذشته، جوانی را هنگام خروج از منزل شوهر خواهرم مشاهده کرده است که سماور زغالی طلایی رنگ سرقتی را در دست داشت.» بنابراین گزارش، مشخصات ارائه شده از طرف شاکی، نیروهای تجسس را به سوی جوان ۱۸ ساله معتادی به نام «حمید- ب» سوق داد. او همان سارق حرفه ای بود که بارها هنگام سرقت در حوزه کلانتری سیدی دستگیر شده بود اما از مدتی قبل خبری از او نبود! با به دست آمدن این سرنخ، ماموران انتظامی با مادر این جوان کریستالی، تماس گرفتند و از او درباره «حمید» پرسیدند اما مادر وی اشک ریزان گفت: باز هم حریفش نشدم! این بار دست و پاهایش را با طناب بسته بودم تا ترک کند و دنبال خلافکاری نرود! ولی او طناب ها را برید و از چند روز قبل دوباره از خانه فرار کرد!
گزارش روزنامه خراسان حاکی است: افسران دایره تجسس که پاتوق های محل حضور این سارق حرفه ای را می شناختند بلافاصله عملیات دستگیری وی را با هماهنگی قضایی در دستورکار قرار دادند. به همین دلیل، گروهی ویژه از نیروهای انتظامی به سرپرستی سروان اکبری (رئیس دایره تجسس کلانتری سیدی) موفق شدند این سارق حرفه ای را در منطقه ای از شهرک شهید رجایی دستگیر و به کلانتری هدایت کنند. این متهم ۱۸ ساله که مدعی بود دیگر دور خلافکاری را خط کشیده است، وقتی در برابر شواهد و اسناد انکارناپذیر قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: اموال سرقتی را در یکی از پاتوق های استعمال مواد مخدر و از شخصی به نام «م- س» گرفتم و آن ها را در خانه مادربزرگم پنهان کرده ام. دقایقی بعد افسران تجسس عازم منزل مادربزرگ این سارق جوان شدند و با هماهنگی مقام قضایی به بازرسی پرداختند. بالاخره برق طلاها در لانه مرغ نمایان شد و کیف حاوی مقادیری طلا و زیورآلات در حالی از درون لانه مرغ کشف شد که بخشی از طلاها از کیف بیرون ریخته بود.
در ادامه بازرسی ها نیز اموال سرقتی دیگر شاکی شامل سماور زغالی طلایی، لپ تاپ، مودم، قوری و … از پشت تابلوی بزرگ تبلیغاتی مغازه ای بیرون کشیده شد که بخشی از آن روی دیوار منزل مادربزرگ وی قرار گرفته بود.
گزارش خراسان حاکی است: با دستگیری دو متهم دیگر که در این پرونده نقش داشتند ماجرای سرقت از منزل زیر ذره بین تحقیقات قرار داشت که ناگهان مال باخته دیگری با ورود به کلانتری فیلمی از دوربین مدار بسته را به نمایش گذاشت که سارقی به اموال داخل خودروی وی دستبرد زده بود. افسران تجسس در همان نگاه اول به فیلم مذکور، بلافاصله سارق جوان را شناسایی کردند چرا که او کسی جز «حمید- ب» (سارق دستگیر شده) نبود! بررسی این فیلم نشان دادکه جوان کریستالی ۱۸ ساله حدود ۲ ماه قبل نیز به خودروی یکی دیگر از مال باختگان دستبرد زده است. به گزارش روزنامه خراسان، با گره خوردن ماجرای دزدی از منزل به سرقت از خودروها، تحقیقات افسران دایره تجسس کلانتری سیدی مشهد برای کشف سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند ۳ نفره آغاز شد.

منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه