لزوم اهتمام فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار به کرسی های آزاد اندیشی

  • ۱ سال قبل
  • 0

آیت الله مقیسه امام جمعه سبزوار دوشنبه ۹ آبان ماه در جلسه معارفه رئیس جدید فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار وابسته به آستان قدس رضوی بر لزوم اهتمام این فرهنگسرا به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در این فرهنگسرا تأکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله مقیسه در جلسه معارفه رئیس جدید فرهنگسرای امام رضا(ع)  بر لزوم بهره گیری از سنت مناظره که از موارد شاخص در سیره رضوی است، تأکید کرد و گفت: این سنت که حضرت با اصحاب ادیان و مذاهب داشتند و امروزه می تواند در قالب کرسی های آزاد اندیشی مشتمل بر موضوعات مورد بحث در بین دانشجویان باشد که برابر فرموده مقام معظم رهبری می تواند درباره جهاد تبیین مفید فایده باشد.
وی ادامه داد: گنجینه احادیث حضرت رضا(ع) گنجینه ارزشمندی است که حتی خوانش و تبیین آن توسط استادان با تجربه مانند اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی می تواند برای نسل جوان مفید فایده باشد و بایستی مشوق هایی نیز برای این موضوع نظیر برگزاری مسابقات در جمع نسل جوان در نظر گرفته شود و از جایگاه فرهنگسرا در این خصوص استفاده بهینه شود.
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه تأکید کرد: وجود فرهنگسرای امام رضا علیه السلام در سبزوار نعمت بزرگی است و خدمات خوبی نیز به جوانان ارائه می دهد و بنده چندین مورد طی بازدید از فرهنگسرا این خدمات را از نزدیک دیده ام ولی باید این مجموعه بالندگی بیشتری داشته باشد و برای بهره گیری از این سرمایه عظیم هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی همفکری بیشتر و برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.
شایان ذکر است، در این جلسه که دکتر سیدعلی سرسرابی مدیر موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی نیز حضور داشت، از حدود دوسال زحمات علیرضا افشون سرپرست فرهنگسرا تقدیر و دکتر علی جانفزا به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگسرای امام رضا علیه السلام سبزوار معرفی شد.
شایان ذکر است، علی جانفزا پیش از این مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بود و سابقه تدریس و پژوهش در حوزه ارتباطات دینی و معارف رضوی را در کارنامه دارد.

منبع: آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *