صدور حدود ۱۰۰۰ مجوز سقط قانونی در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۱

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی به پرونده‌های سقط جنین در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۶۰ پرونده در این خصوص در اداره‌کل پزشکی قانونی استان تشکیل شد که پس از رسیدگی برای ۹۲۴ سقط رأی قطعی صادر شد.

دکتر سیدآریا حجازی امروز، ۱۰ تیر، در نشست خبری هفته قوه‌قضائیه با اشاره به خدمات رایج پزشکی قانونی گفت: سالانه ۱۷۰ هزار نفر به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه می‌کنند که ۸۰‌درصد این مراجعات مربوط به معاینات بالینی، ۵درصد مربوط به فوتی‌ها و ۱۵‌درصد نیز مراجعات آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: این خدمات توسط ۷۴ پزشک و ۱۷۶ کارمند انجام می‌شود.

حجازی با بیان اینکه مجموعه پزشکی قانونی ۱۹ عنوان را برای علت فوت در نظر گرفته است، گفت: ۹۵‌درصد علت فوت افراد در اولین نوبت معاینه و تشریح مشخص می‌شود. در کنار این‌ها تعیین علت فوت، تقدم و تأخر مرگ و احراز هویت از دیگر اقدامات مهم سازمان پزشکی قانونی است.

تشکیل بیش از ۲۰۰۰ پرونده سقط قانونی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی در ادامه به پرونده‌های سقط جنین اشاره کرد و گفت: سقط جنین قانونی براساس مصوبه سال ۱۳۸۴ مجلس و ترمیم آن در سال ۱۳۹۸ انجام می‌گیرد. بر این اساس، در سال ۱۴۰۰، ۱۰۴۵ پرونده سقط قانونی در خراسان رضوی تشکیل و در پی آن ۸۵۱‌ رأی صادر شد. سال گذشته نیز ۱۰۶۰ پرونده در این خصوص تشکیل شد که پس از رسیدگی برای ۹۲۴ سقط رأی قطعی صادر شد.

وی درباره سایر گزارش‌ها و آمار‌های مربوط به سقط جنین در خراسان رضوی نیز گفت: آمار‌های ما در حوزه سقط جنایی و ضربه‌ای بسیار کم است و بیش از از ۲۰ مراجعه‌کننده در ماه نیست.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *