توسعه شهر به سمت شرق از برنامه‌های شاخص شورای اسلامی شهر مشهد است

  • ۱ سال قبل
  • 0

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: موضوع توسعه شهر به سمت شرق جزو برنامه‌های شاخص شورای اسلامی شهر بوده و ملاک عمل ماست؛ اتفاقات خوبی هم تاکنون شکل گرفته و درحال شکل‌گیری است و قطعا با ابلاغ طرح تفصیلی که شاهد بوده‌ایم.

 «موسی‌الرضا حاجی‌ بگلو» در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص حوزه فرهنگی گفت: نگاه شورای ششم نسبت به حوزه فرهنگی، نگاهی حمایتی است و بودجه این حوزه را از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی افزود: در مدل و روش اقدامات حوزه فرهنگی، ممکن است که ایراداتی وجود داشته باشد و نقدهایی هم وارد ولی برآیند اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته را مثبت می‌دانیم، حجم کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بسیار گسترده است و نقاط ضعف و قوتی نیز طبیعتا خواهد داشت.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در خصوص تخلف در برخی قراردادهای حوزه خدمات شهری هم گفت: هرگونه موردی که در این خصوص باشد، قطعا بررسی دقیق خواهیم کرد و برای تخلفات ورود می‌کنیم.

وی اظهارکرد: فرآیند ابلاغ درحال طی شدن بوده و امیدواریم پس از عید فطر، حکم شهردار مشهد مقدس از سوی وزیر کشور صادر و ابلاغ شود، توجه مدیریت شهری باید معطوف به حوزه ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشد و اگر تغییر در مدیریت شهری اعمال نمودیم به این دلیل است که به دنبال تغییر رویه‌ها هستیم.

حاجی بگلو با بیان اینکه شهردار آینده مشهد مقدس در حوزه داخلی شهرداری و منابع انسانی و بهره‌گیری از نیروی توانمند بدنه خود باید دقت نظر داشته باشد، افزود: مدیران ضعیف باید با مدیران توانمند جایگزین شوند تا پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرد و پروژه‌های جدید را تعریف نماییم که در پایان دوره ششم، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر مشهد گفت: از ابتدای شورای ششم تاکنون حدود ۱۰ هزار مصوبه داشته‌ایم و هر مصوبه‌ای که احساس شود، درمقام اجرا با ضعف همراه است، حتما پیگیری خواهد شد.

حاجی‌بگلو در خصوص نامگذاری خیابان‌ها از جمله خیابان «شیخ نمر» هم اظهارکرد: این نام را به هیچ عنوان تغییر نخواهیم داد و آنچه شاهد بودیم، صرفا بخاطر تعمیر و رنگ‌آمیزی تابلو بوده است؛ اگر دستوری از سوی شورای تامین صادر شود، مجری آن خواهیم بود.

وی در خصوص پرونده قضایی عضو شورای شهر نیز تصریح کرد: اقای دائمی پرونده قضایی دارد؛ ایشان تعلیق شده‌ و آقای دائمی تا انتهای اردیبهشت ماه فرصت دارد دفاعیات خود را به دادگاه اعلام کند و اگر دادگاه حکم آقای دائمی، همان حکم تعلیق را ابلاغ کند، جانشین آقای دائمی اواخر اردیبهشت‌ماه یا اوایل خردادماه معرفی می‌شود.

حاجی بگلو با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰۹ درصدی داشته، افزود: نگاه ما به تعریف کلان پروژه‌های عمرانی مبتنی بر مطالعه و همچنین تعریف پروژه‌های نیمه‌تمام است.

سخنگوی شورای شهر گفت: موضوع توسعه شهر به سمت شرق جزو برنامه‌های شاخص شورای اسلامی شهر بوده و ملاک عمل ماست؛ اتفاقات خوبی هم تاکنون شکل گرفته و درحال شکل‌گیری است و قطعا با ابلاغ طرح تفصیلی که شاهد بوده‌ایم، تاثیرگذاری بیشتری نیز روی این موضوع شکل گرفته است؛ امیدواریم تا پایان امسال، برای اراضی ۶۰۰ هکتاری نیز در تعامل با آستان قدس رضوی اتفاقات سازنده‌ای رخ دهد.

وی افزود: طرح‌های زودبازده در حاشیه شهر با هدف تعریف شد تا موجب ارتقاء کیفیت زیستی در این پهنه‌ها شوند چراکه با خواست و نیاز و مطالبه شهروندان تعریف می‌گردد.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: خدماتی که شورای شهر و مدیریت شهری در این دوره به حاشیه شهر ارائه داده بی‌سابقه است؛ سهم حاشیه شهر از اعتبارات شهرداری را از ۱۰ درصد به ۴۴ درصد رسانده‌ایم چراکه نگاه ما توسعه این پهنه‌هاست.

حاجی بگلو در خصوص افزایش ۲۵ درصدی تعرفه پارک‌های حاشیه‌ای، تصریح کرد: در کنار این افزایش، تسهیلات و مشوق‌های مختلفی پیش‎‌بینی شده که شهروندان می‌توانند از آن بهره ببرند و این عدد تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رایگان شدن حمل و نقل عمومی گفت: رایگان شدن، موضوعی قابل تحقق و علمی است؛ اگر نگاه ما خدمت به مردم باشد، باید کار جدیدی را شروع کنیم و با جرات قدم در عرصه بگذاریم.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و بدنه دانشگاهی مدل اقتصادی نیز برای این امر تعریف می‌کنیم، افزود: درحال حاضر شهروندان تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از بهای تمام شده پرداخت می‌کنند و مابقی، یارانه‌ای است که شهرداری آن را به دوش می‌کشد و دولت نیز سهم ۵۰ درصدی خود در این خصوص را پرداخت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع دریافتی شهرداری از شهروندان برای سفرهای با اتوبوس و مترو، در سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان است که در قیاس با بودجه ۴۰ هزار میلیاردتومانی شهرداری، عدد قابل توجهی نیست و می‌تواند از روش‌های دیگر تامین شود.

حاجی‌ بگلو با بیان اینکه شهر مشهد از نظر سرمایه گذاری شرایط مطلوبی نیست، اظهارکرد: در قانون درآمدهای پایدار، برای مدل اقتصاد شهری روش‌ها خوبی تعریف شده که اگر با این ظرفیت، جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی گفت: یکی از بسترهای جذب سرمایه‌گذار، رایگان کردن اتوبوس و قطارشهری است که می‌تواند به محل درآمدی برای شهر و شهرداری باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شفافیت حقوق در صورتیکه عملکرد ما از نگاه مردم مثبت باشد، نگرانی ندارد، اظهارکرد: در شرایطی که شهرداران مناطق ما حقوق ماهانه ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان دارند، قطعا از شفافیت حقوق خود، ابایی نخواهند داشت؛ افراد نباید از این شفافیت، نگرانی داشته باشند و این ذهنیت نیازمند اصلاح است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *