• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • مناطق دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۱۷ شهرستان افزایش یافت

مناطق دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به ۱۷ شهرستان افزایش یافت

  • ۱ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا، هم‌اکنون تعداد شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی از ۱۴ به ۱۷ شهرستان در خراسان رضوی افزایش یافته است.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستانهای بجستان، بردسکن، جوین، خلیل‌آباد، خواف، درگز، رشتخوار، سبزوار، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد، نیشابور، زبرخان و ششتمد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان کوهسرخ در وضعیت نارنجی کرونایی و مشهد و ۱۴ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: هفت بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری شده‌اند و شمار کل بستری‌شدگان مبتلا در این دانشگاه اکنون ۵۵ نفر است.

دکتر پهلوان کاشی افزود: هم‌اکنون ۱۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۶۲ تست آزمایشگاهی در این مجموعه انجام شده است که ۵۲۹ هزار و ۸۷۷ بیمار مبتلا به کرونا از این طریق شناسایی شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۴۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۵۶۵ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۱۴۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۵۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۵۷ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۲۵ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۶۳۷ دُز رسیده است.

هم اینک چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز ، ۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *