خرید طلا با نرم افزار رسیدساز

  • ۲ سال قبل
  • 0

 زن جوان مشهدی با هدف اینکه طلاجاتش را با قیمت دل خواه و بالاتر از رقم تعیین شده در بازار بفروشد، لنز دوربین گوشی تلفن همراهش را فعال کرد و از چند زاویه مختلف از طلاجاتش عکس گرفت و بعد هم با پر کردن چند صفحه مجازی در سایت دیوار آن ها را به فروش گذاشت. او هیچ وقت فکرش را نمی کرد که این آگهی ساده زمینه ساز یک کلاهبرداری خواهد شد که تا شهر شیراز ادامه پیدا می کند.
زن جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه کرد و مدعی شد که زن و مردی ناشناس ۳۲ گرم طلای ۱۸ عیار او را در عوض پرداخت یک تراول چک صد هزار تومانی از او کلاهبرداری کرده اند.
مال باخته در اظهاراتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت: می خواستم سود بیشتری به دست آورده باشم برای همین طلاجاتم را در سایت دیوار آگهی کردم. زمانی نگذشته بود که زنی جوان تماس گرفت و بعد از یک گفت وگوی کوتاه تلفنی نشانی خانه ام را گرفت. چند ساعتی از پایان این تماس گذشته بود که همان زن به گوشی تلفن همراهم زنگ زد و گفت به همراه شوهرش مقابل خانه ام هستند. طلاجات را دیدند و به عنوان بیعانه یک تراول چک صد هزار تومانی پرداخت کردند. سپس شوهر زن شماره کارت بانکی ام را گرفت و از طریق گوشی تلفن همراهش مابقی پول طلاها را کارت به کارت کرد. او رسید مجازی ۳۹ میلیون تومانی واریز شده را به من نشان داد.
شاکی ادامه داد: از همه جا بی خبر و غافل از اینکه قرار است چه بلایی سرم بیاید طلاجات را به مشتری های به ظاهر دست به نقدم تحویل دادم. فردای همان روز به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم که هیچ وجهی به حسابم واریز نشده است. انگار آب سردی را روی سرم ریخته باشند. برای چند دقیقه در شوک بودم. موضوع را به متصدی بانک گفتم و زمانی که فهمیدم رسید بانکی جعلی بوده و چه کلاه بزرگی سرم رفته است، حالم بدتر شد و اوضاع روحی ام به هم ریخت. با راهنمایی مدیر بانک خود را به دادسرا رساندم و از زن و مردی که هیچ وقت آن ها ندیده بودم و نمی شناختم شکایت کردم.
پرونده این کلاهبرداری بعد از دریافت اظهارات کامل شاکی، از سوی کارشناسان فضای مجازی پلیس فتا آغاز شد. مأموران ابتدا رد شماره تلفن همراهی که از طریق آن یکی از متهمان با مال باخته تماس گرفته بود را زدند. مجریان قانون با به دست آوردن این سرنخ اقدامات اطلاعاتی خود را تکمیل کردند و دریافتند متهم و همدستش از طریق نرم افزارهای موبایلی رسید ساز دست به این اقدام مجرمانه زده اند.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در توضیح دیگر ابعاد این پرونده گفت: تحقیقات و رصد میدانی ضابطان قضایی ما در پلیس فتای مرکز استان ادامه داشت تا اینکه مأموران موفق شدن متهمان را در یکی از مناطق استان فارس شناسایی کنند.
سرهنگ جواد جهانشیری افزود: متهمان که پس از این اقدام مجرمانه به شیراز گریخته بودند در یکی از مناطق این شهر مخفی شده بودند که با تلاش و همراهی عوامل پلیس فتای استان فارس محل اختفای این افراد ردزنی و شناسایی شد.
این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: دو متهم پرونده که زن و مردی جوان هستند در اقدامی ضربتی، قبل از اینکه موفق به فرار شوند در دام مجریان قانون گرفتار شدند. مأموران در بازرسی از مخفیگاه این افراد دو عدد گوشی هوشمند متعلق به متهمان را ضبط کردند و بررسی دستگاه های دیجیتالی برای کشف مستندات مربوط ادامه دارد.
سرهنگ جهانشیری بیان کرد: متهمان که راهی جز بیان حقیقت پیش پایشان نبود، به صراحت به جرمشان اقرار کردند. تحقیقات پلیس نیز برای خریدار طلاجات شاکی پرونده نیز ادامه دارد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به تحویل متهمان سابقه دار به مراجع قضائی، به شهروندان هشدار داد: مردم باید سامانه پیامکی حساب های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی شان مطلع شوند و اطمینان پیدا کنند. همچنین پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رودررو و پس از پایان کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

منبع :شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *