ورود واکسن نزن ها ممنوع!

  • ۲ سال قبل
  • 0

ورود واکسن نزن ها ممنوع!
استاندار دستور فراهم شدن مقدمات ممنوعیت استفاده افراد واکسینه نشده از اتوبوس و مترو را صادر کرد

پای شلوغی بی حد و حصر اتوبوس و مترو ، آن هم در این روزهای غوغای امیکرون در مشهد به ستاد استانی مقابله با کرونا هم باز شد و استاندار خراسان رضوی طی دستوری بر فراهم شدن مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس فقط برای افراد واکسینه شده تاکید کرد؛ با این دستور باید منتظر اعمال ممنوعیت ورود واکسن نزن ها به وسایل حمل و نقل عمومی باشیم. همزمانی افزایش سفرهای درون شهری و ازدحام مردم در اتوبوس ها با شیوع گسترده سویه امیکرون و وضعیت قرمز مشهد نگرانی ها را دو چندان کرده است، به همین منظور نیز روزنامه «خراسان رضوی» در گزارشی با عنوان «اتوبوس ها کانون شیوع امیکرون در مشهد» که ۲۰ بهمن منتشر شد، به آسیب شناسی ازدحام مردم در حمل و نقل عمومی در این روزهای قرمز کرونایی پرداخت. حالا این موضوع در ستاد استانی مقابله با کرونا هم مطرح شده و بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری، استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: باید مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس تنها برای افراد واکسینه شده فراهم شود. نظری خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس امیکرون و بروز وضعیت قرمز، همچنان مطابق با شرایط اعلام شده قبلی به مدت یک هفته وضعیت مراکز آموزشی استان تمدید می شود و مهدهای کودک‌ هم به مدت یک هفته در شهرهای قرمز تعطیل خواهد بود. استاندار با اشاره به نحوه فعالیت‌ تالارها، گفت: تالارها همچنین باید با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت و بقیه صندلی‌های خود را خارج کنند. وی با بیان این که درخصوص مترو و اتوبوس‌ها تاکید بر استفاده از دو ماسک است، افزود: باید مقدمات استفاده از خدمات مترو و اتوبوس تنها برای افراد واکسینه شده فراهم شود. وی با اشاره به لزوم تشدید پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و کارخانجات، گفت: تزریق دوز سوم واکسن بسیار مهم است و در این راستا امیدواریم یک جهشی در حوزه تزریق دوز سوم صورت بگیرد.
زنگ خطر افزایش آسانسوری
بستری های امیکرون در استان

همچنین به گزارش ایرنا، مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج ششم کرونا، با سویه غالب امیکرون، با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بستری‌ شدگان با عنوان افزایش «آسانسوری» مواجه هستیم. به گزارش ایرنا، دکتر درخشان افزود: در دو هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی یافته و نتیجه مثبت آزمایش های پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۵ درصد به ۵۰ تا ۵۵ درصد رسیده است. وی تصریح کرد: در این موج منطقه صعودی یا ضابطه‌مند افزایش تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی وجود ندارد و به دلیل سرایت پذیری بالای سویه امیکرون، شمار مبتلایان به طور ناگهانی بیشتر شده که از آن به افزایش آسانسوری تعبیر می‌شود. وی ادامه داد: روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به ۳۰۰ نفر در روز رسیده است. دکتر درخشان با بیان این که میزان سرایت سویه امیکرون ۱۰ تا ۲۵ برابر دلتا گزارش شده است، افزود: اگر در یک خانواده تست یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند، تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌ باشند.
بستری های کرونایی استان
به ۱۱۵۰ نفر رسید

رئیس کمیته رسانه و اطلاع ‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: با تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان، بستری شدگان کرونایی در بیمارستان های استان به هزار و ۱۵۰ نفر افزایش یافت. پهلوان در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۶۵ نفر از بستری‌ شدگان خراسان رضوی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که این دانشگاه علاوه بر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد. دکتر انجیدنی دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه های علوم پزشکی استان هم با بیان این که استان خراسان رضوی هم اکنون در اوج پیک ششم کرونا در تعداد بیماران سرپایی قرار دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می شود ظرف روزها و هفته های آینده ، تعداد بیماران بستری نیز افزایش یابد که در این راستا تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مطلوب در استان در نظر گرفته شده است.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *