آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد در طرح «مشهد مهربان»

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح «مشهد مهربان» در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد با همکاری ۱۷۰ شورای اجتماعی محله مشهد در ماه رمضان آغاز شد.

 معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح «مشهد مهربان» در جهت آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد با همکاری ۱۷۰ شورای اجتماعی محله مشهد در ماه رمضان آغاز شد.

حسین باغ‌گلی با بیان این خبر گفت: در طرح «مشهد مهربان» سعی می‌شود در راستای تقویت اخلاق اجتماعی و روحیه خیرخواهانه و با استفاده از ظرفیت مردم، نیکوکاران و خیرین محلی نسبت به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد محلات اقدام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با برپایی این طرح در سال گذشته ۳۰ زندانی از محلات مشهد به آغوش خانواده بازگشته‌اند، افزود: در این طرح از سه راه ارتباطی کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود که اولویت با نیکوکاران و خیرین محلی است؛ در این راستا شورای اجتماعی محله، اقدام به برگزاری جلسات و دعوت از خیرین و نیکوکاران خواهد کرد و در ادامه یک شماره کارت یا حساب حقوقی از یک مرکز نیکوکاری، خیریه یا مسجد محله برای جمع آوری کمک‌های مردمی اعلام و سپس تجمیع مبالغ در پایان زمان اجرای طرح صورت می‌پذیرد.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: بخشی از این هزینه از طریق جشن گلریزان جمع شود و به نیت آزادی زندانیان با اولویت ساکنین محله که از قبل توسط معتمدان، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد شناسایی شده اند، در مسجد یا مرکز فرهنگی و اجتماعی محله به حساب ستاد دیه استان واریز می‌شود.

باغ‌گلی خاطرنشان کرد: شورا‌های اجتماعی محله‌ای که به هر دلیلی موفق به دریافت شماره حساب یا شماره کارت از مسجد یا مرکز نیکوکاری محله نشده‌اند، می‌توانند با اعلام شماره حساب ۲۰۰۵۳۱۰۷۱۳ یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۳۰۴۷۹۱۱۶۱ و یا شماره شبا ۰۹۰۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۵۳۱۰۷۱۳ به نام ستاد دیه خراسان رضوی در بانک ملت که مختص این طرح می‌باشد، نسبت به جمع آوری وجوه اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه طرح «مشهد مهربان» از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا ۴۵ روز پس از آن ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در پایان طرح، معتمدان محله و رئیس شورای اجتماعی محله به ستاد دیه استان مراجعه و بر اساس اولویت‌هایی همچون زندانیان ساکن محله، زندانیان دارای همسر و فرزند، زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال و زندانیان خانم نسبت به آزادی آنان اقدام و فیش واریزی را بین خیرین و نیکوکاران منتشر می‌کنند؛ همچنین شورای اجتماعی محلات نقش تسهیل‌گرانه و رابط مدیریت شهری با مردم را خواهند داشت.
منبع :شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *