کاهش ۸ درصدی سرقت در تعطیلات نوروزی

  • ۲ سال قبل
  • 0

پلیس «آژیر» دزد نامحسوس را خاموش کرد!
 با اجرای طرح های نوروزی برای مبارزه و پیشگیری از وقوع جرم در مشهد، آمار سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافت.
فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته با بیان این خبر به خراسان اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده زائران و مسافران در سرزمین آفتاب و با صدور دستورات ویژه ای از سوی سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) طرح های ویژه ای برای پیشگیری از وقوع جرم در تعطیلات نوروزی به اجرا درآمد تا چتر «امنیت» برای زائران مرقد مطهر امام رضا(ع) گسترده تر شود.
سرهنگ حسین دهقان پور افزود: به همین منظور پلیس از همه ظرفیت های خود در مناطق مختلف شهری بهره برد و گروه های انتظامی در نقاطی که احتمال وقوع جرم وجود داشت به طور ثابت مستقر شدند که در نتیجه این اقدامات و با همکاری صمیمانه و حمایت های بی دریغ دستگاه قضایی، آمار سرقت روند نزولی گرفت و در حالی به کاهش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید که در سال جاری با افزایش بسیار زیاد مسافران و زائران روبه رو بودیم.
مقام ارشد انتظامی مشهد به حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس برای یاری رساندن به شهروندان در مناطق شهری نیز اشاره کرد و گفت: پلیس در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل بود تا شهروندان با طیب خاطر به سفر بروند و از خدمات انتظامی بهره مند شوند.
دزد «نامحسوس» دستگیر شد
گزارش خراسان حاکی است، در همین حال رئیس پلیس مشهد ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی همه نیروهایی که در اجرای طرح های نوروزی حضور داشتند به دستگیری دزدی اشاره کرد که با قراردادن چراغ گردان روی خودروی ال ۹۰، به اموال مردم دستبرد می زد. سرهنگ دهقان پور در تشریح این خبر اضافه کرد: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی، راننده عبوری را مشاهده کردند که «چراغ گردان» را روی سقف خودروی ال ۹۰ گذاشته بود و چنین وانمود می کرد که از نیروهای «گشت نامحسوس» است. وی افزود: ماموران انتظامی بی درنگ به تعقیب خودرو پرداختند و پس از طی مسافتی، راننده را در حالی متوقف کردند که مقادیر زیادی لوازم سرقتی نیز داخل خودرواش بود.
«کلیددار امنیت شهر» تصریح کرد: با انتقال متهم مذکور به مقر انتظامی، تحقیقات برای ریشه یابی سرقت های این جوان سارق درحالی ادامه یافت که پلیس آژیر این دزد نامحسوس را خاموش کرد.
باند «سیم کش» در مشهد متلاشی شد
فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری اعضای باند معروف به «سیم کش» خبر داد که اقدام به سرقت کامپیوتر خودروهای پارک شده می کردند. سرهنگ حسین دهقان پور در تشریح این ماجرا گفت: ماموران کلانتری آبکوه مشهد که فعالیت گسترده ای در اجرای طرح های نوروزی داشتند از طریق منابع و مخبران محلی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد یک تعمیرکار خودرو معروف به «سیم کش» به همراه چند جوان دیگر اموال مردم را می ربایند. به همین دلیل بلافاصله گروه ویژه عملیاتی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) وارد عمل شدند و دامنه عملیات را به مخفیگاه یکی از اعضای لو رفته این باند در خیابان شهید سلطانی کشاندند. در بازرسی از این منزل، جوان معتادی به نام «ح- ع» دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی به همراه چند عدد عینک و کامپیوتر خودرو کشف شد. مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: با انتقال متهم به کلانتری، تحقیقات تخصصی به سرپرستی سروان طیوری (رئیس تجسس) آغاز و مشخص شد که وی عضو باند «سیم کش» است. بنابراین دامنه عملیات افسران تجسس گسترده تر شد و آنان در چندین عملیات جداگانه همه اعضای این باند را به دام انداختند. مالک موتورسیکلت نیز که در کلانتری حضور یافته بود، ضمن شناسایی اموال سرقتی خود گفت: عصر پنجم اسفند از خانه خارج شدم اما نیمه های شب زمانی که به منزلم بازگشتم متوجه شدم که موتورسیکلت و جهیزیه دخترم را به سرقت برده اند.
رئیس پلیس مشهد همچنین با اشاره به اعترافات متهمان درباره سرقت کامپیوتر خودروها نیز افزود: اعضای این باند که به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارند، مدعی هستند که به همراه تعمیرکار معروف به «سیم کش» سرقت ها را انجام می دادند و هنگامی که «سیم کش» در مسافرت به سر می برد، آنان همدستان دیگری برای خود انتخاب می کردند که بررسی های پلیس در این باره ادامه دارد.
دستگیری عاملان سرقت از خودروها
رئیس پلیس مشهد همچنین به دستگیری اعضای باندی اشاره کرد که به صندوق عقب خودروها دستبرد می زدند. سرهنگ دهقان پور با بیان این که این باند توسط نیروهای کلانتری طبرسی شمالی مشهد متلاشی شد، در تشریح چگونگی دستگیری دزدان سابقه دار گفت: افسران دایره تجسس کلانتری با رصدهای اطلاعاتی در تعطیلات نوروز به پاتوقی در بولوار طبرسی شمالی رسیدند که محل تجمع خلافکاران بود. آن ها پس از چند روز فعالیت های اطلاعاتی و با کسب مجوز قضایی، وارد پاتوق مذکور شدند و در حالی سه مرد را به همراه دو زن جوان دستگیر کردند که مقادیر زیادی لوازم سرقتی شامل زاپاس، آچارآلات، حصیر مسافرتی و غیره کشف شد.این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بررسی های ماموران که زیر نظر سرگرد یعقوبی (رئیس کلانتری) صورت گرفت، بیانگر آن بود که موتورسیکلت پارک شده در پاتوق اعضای باند نیز سابقه سرقت دارد.
وی تصریح کرد: ادامه تحقیقات پلیس نشان داد، دزدان سابقه دار، خودروهای پارک شده در خیابان های خلوت مناطقی مانند بولوار رسالت و طبرسی شمالی را شناسایی می کردند و سپس در سپیده دم یا شب هنگام به صندوق عقب آن ها دستبرد می زدند. سرهنگ دهقان پور با اشاره به این که متهمان روانه زندان شده اند، یادآور شد: اعضای این باند که نسبتی نیز با یکدیگر ندارند، از زنان جوان هنگام ارتکاب جرم استفاده می کردند تا شهروندان به آنان مشکوک نشوند.
وی افزود: بررسی های تخصصی درباره سرقت های دیگر اعضای این باند در دایره تجسس کلانتری آغاز شده است و عملیات تا ریشه یابی کامل باندهای سرقت ادامه دارد.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *