خراسان رضوی ازسفر رییس جمهور ۲۶هزارمیلیارد تومان اعتبارگرفت

  • ۲ سال قبل
  • 0

 استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۸۳ مصوبه با ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر سه روزه رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان برای مدت سه سال در نظر گرفته شده است.

یعقوبعلی نظری در تشریح دستاوردهای هجدهمین سفر استانی رییس جمهور بیان کرد : همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان و یک‌میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف استان در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان رضوی گفت : علاوه بر این اعتبارات در سفر هیات دولت به استان، ۳۱ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بخشهای مختلف اقتصادی و زیربنایی پرداخت خواهد شود.

وی ادامه داد: ۵۸ پروژه در این سفر استانی به ارزش ۱۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی تعلق گرفت، تقریبا همه راههای اصلی نیمه تمام استان و همه راههای اصلی کنونی روکش و بهسازی خواهد شد.

یعقوبعلی نظری  گفت: طرح های  آب و برق و گازرسانی در بخش تولید و انتقال آنها در قالب طرح های زیربنایی است و بخش عمده سرمایه گذاری ارزی میلیاردی نیز مربوط به بخش ایجاد خطوط انتقال گاز خواهد بود.

نظری سهم بخش کشاورزی از مصوبات سفر را  ۲۱ پروژه اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پیش‌بینی شده است.
وی تاکیدکرد: در بخش بهداشت و درمان ۱۶ توافق نامه و پروژه به ارزش ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان و در بخش های فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز ۲هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار  در قالب ۴۲ پروژه مصوب  شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: برای بخش صنعت و معدن، ۶ توافق نامه با ۵۰۴ میلیارد تومان اعتبار به همراه  ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد و در حوزه امنیتی، انتظامی و قضایی، هفت پروژه با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
نظری بیان کرد: در بخش رفاه اجتماعی و اشتغال با ۳۳ پروژه، ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مصوب و البته ۳۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تسهیلات نیز در این بخش مصوب شد.
وی گفت: علاوه بر اینها سه پروژه ویژه و کلان شامل قطار سریع السیر تهران- مشهد، آزاد راه حرم تا حرم و شهرک فرودگاهی امام رضا(ع) نیز در سفر رییس جمهور مطرح شد، اما از آنجایی که تعیین منابع این طرحها از محل‌های ویژه و در اختیار دولت است، بودجه آنها به اقتضای پروژه ها تعیین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: این سه پروژه عمده فقط مربوط به استان نیست، بلکه سه پروژه ملی با هدف تسهیل، ارزان‌سازی و توسعه زیارت برای آحاد مردم کشور است، همچنین طرح های زیربنایی از جمله آب مشهد نیز مربوط به  در دوره اوج حضور زائران به مشهد است.

افغانستان و آسیای مرکزی اولویت اقتصادی خراسان رضوی

نظری  با بیان اینکه افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی اولویت اصلی اقتصاد استان  است،اظهارکرد: با استقرار مسوولان جدید گمرک در استان، تیم اقتصادی هماهنگ  ایجاد و با بخش های مرتبط با گمرک و بازارچه ها اقدامات منسجم صورت خواهد یافت.

استاندارخراسان رضوی  افزود: دسترسی به کشورهای آسیای مرکزی از ترکمنستان اتفاق می‌افتد، انتخاباتی در ترکمنستان صورت گرفته و اکنون در انتظار تثبیت حاکمیت جدید هستیم و امیدواریم ارتباط با سرپل ارتباطی یعنی ترکمنستان به خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با حاکمان کنونی افغانستان معذوریت های حقوقی داریم، کمی کار به سختی پیش می رود اما اقداماتی در دوغارون پیش‌بینی کرده ایم.
استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی  و مدیریت سفر  رییس جمهور توسط نهاد ریاست جمهوری انجام شد و ما نقش زمینه‌ساز و تامین کننده الزامات سفر را داشتیم، بنابراین اگر ناهماهنگی ها در خصوص پوشش خبر و اصحاب رسانه پیش آمده باشد متوجه ما نیست.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات شرکتهای دانش بنیان قرارگاه شرکتهای دانش بنیان  در استان ایجاد خواهد شد تا مسایل و مشکلاتی مانند زمینه‌سازی فروش محصولات، ایده یابی و شناسایی ایده نخبگان و پشتیبانی از تبدیل ایده‌ها به محصول و تجاری سازی دنبال شود.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *