• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • برنامه‌ریزی برای پسا کرونا نیاز به رفتارشناسی مردم در دوران کرونا دارد

برنامه‌ریزی برای پسا کرونا نیاز به رفتارشناسی مردم در دوران کرونا دارد

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد بیان کرد: برنامه‌ریزی برای پسا کرونا نیازبه رفتارشناسی مردم در دوران کرونا دارد.

مومنی در این خصوص گفت : برای برنامه‌ریزی جهت اقدامات پسا کرونا ابتدا نیاز است تا رفتار مردم را در زمان کرونا بررسی کنیم.

وی اظهارکرد : با شرایطی که در کرونا با آن روبرو بوده‌ایم؛ رفتار مردم در امر زیارت در پسا کرونا متفاوت با قبل از شیوع کرونا خواهد بود، به عنوان مثال در زمان سال تحویل مردم همه در حرم تجمع می‌کردند، امروز اگر کرونا نباشد، مردم دیگر در صحن‌های حرممطهر تجمع نخواهند داشت بلکه این تجمع و حضور به خیابان‌های اطراف نیز منتهی خواهد شد که برای این موضوع باید شهرداری وسایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

محمدرضا مومنی تصریح کرد: پیش از کرونا در تشرف به حرم مطهر مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کردند که این امر در زمان شیوع کرونا کاهش یافت و مردم بیشتر از وسیله نقلیه شخصی برای تشرف به حرم مطهر استفاده می‌کنند، آیا بعد از کرونا مردم مانند گذشته از حمل ونقل عمومی برای تشرف به حرم استفاده می‌کنند؟ این موضوع باید مورد توجه قرارگرفته و بررسی شود.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد با بیان اینکه درآمدهای شهرداری در دوران کرونا به شدت کاهش داشته است، بیان کرد: در بخشش و تخفیف‌هایی که برای حمایت از آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا داشته‌ایم باید از اکنون برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و این آمادگی را در مردم ایجاد کنیم تابتوانیم به شرایط قبل از شیوع کرونا برگردیم.

وی ادامه داد: لذا تاکید می‌کنم برای پسا کرونا نیاز به رفتارشناسی مردم هم در درون شهرداری و هم در خارج از آن در زمان کرونا داریم.

نگاه ما در اقدامات مناطق شهرداری، مقایسه‌ای نخواهد بود

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد همچنین با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در مناطق بیان کرد: نگاه ما در اقدامات مناطق شهرداری، مقایسه‌ای نخواهد بود. براساس برنامه درآمدی ۱۰ ساله گذشته هر منطقه را به تفکیک و در سال ۱۴۰۰ به صورت منابع بررسی کردیم و انتظارات خود را از شهرداران در خصوص بحث درآمدی مطرح کردیم.

مومنی اظهارداشت : در گذشته میزان طلب مناطق را در نظر می‌گرفتیم و درصدی از مصارف جاری و عمرانی را پرداخت می‌کردیم. بنا بر تصمیماتی، یکی از پارامترهایی که در پرداخت مصارف جاری و عمرانی در نظر خواهیم گرفت، تحقق درآمدی خود مناطق خواهد بود. این امر انگیزه‌ای برای شهرداران مناطق در کسب درآمد می‌گردد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *