تخفیف های پرداخت نقدی بدهی‌های ساختمانی تا سقف ۲۵ درصد

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیر کل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد از تخفیفات پرداخت نقدی بدهی های ساختمانی به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

محمود برهانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، بیان کرد : در همین راستا شورای شهر مشهد اقدام به تصویب مصوبه ای دو فوریتی در جهت تشویق مودیان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه چنین مصوباتی همچنین در راستای تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری نیز هست، گفت: در شرایط موجود اقتصادی امیدواریم این مصوبات راهگشایی برای حرکت چرخه اقتصاد و ایجاد تسهیلگری در صنعت ساخت و ساز و برای سازندگان باشد.

برهانی با استناد به ماده ۵۹ رفع موانع تولید اظهار کرد: حسب این مصوبه مودیان به شهرداری می توانند بابت کلیه بدهی های جاری و معوق مجوزها یا گواهی های ساختمانی، در صورت پرداخت نقدی از تخفیف تا سقف ۲۵ درصد از ۲۲ دی تا ۲۵ بهمن ماه و همزمان با ایام الله دهه فجر بهره مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله بعد که از ۲۵ بهمن تا ۱۲ اسفند ادامه خواهد داشت، این تخفیف ها از ۲۵ به ۲۲ درصد کاهش داده پیدا می کند.

مدیر کل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد از امتیاز ویژه این مصوبه برای دو حوزه کم برخوردار ۴ و ۵ خبر داد و گفت: در جهت توانمند سازی حوزه های ۴ و ۵ درآمدی که شامل مناطق کم برخوردار می شود، این تخفیفات تا سقف ۴۰ درصد افزایش داشته و این اقدام فرصت مغتنمی برای تسویه حساب بدهی های شهروندان و اخذ مجوزهای لازم ساختمانی برای آنان خواهد بود.

وی ادامه داد که در صورتی که شهروندان توانایی پرداخت نقدی کلیه مبالغ را نداشته باشند می توانند بخشی از بدهی را که در توان آنان است به صورت نقدی تسویه کرده و از تخفیفات مذکور بهره مند شوند.

برهانی گفت : شهروندانی که دارای سابقه تجاری موقت هستند نیز می توانند با اقدام برای اخذ پروانه بهره برداری دائم از تخفیفات ۳۵ درصدی برخوردار شوند.

وی با اشاره به آسیب هایی که کرونا به وضعیت معیشتی مشاغل وارد کرد، تاکید کرد: در ایام کرونا تمهیداتی از سوی شورای شهر برای مشاغلی که مشمول آسیب شده بودند در نظر گرفته شد و برخی از این مشاغل شامل معافیت صد در صدی بدهی ها شدند.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی یکی از شهروندان در خصوص افزایش قیمت عوارض کسب و پیشه، اظهار داشت: این نوع از عوارض بر اساس دسته بندی نوع شغل و بهره برداری صنف تعیین شده و برای مشاغل مختلف، متفاوت است، شهروندان نیز می توانند برای اگاهی از جزییات بیشتر با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس حاصل نمایند یا به سایت پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری، شورای شهر و یا معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مراجعه کنند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه