• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • رونمایی از اولین شهرداری الکترونیک در یکی از مناطق شهر مشهد

رونمایی از اولین شهرداری الکترونیک در یکی از مناطق شهر مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از رونمایی از اولین شهرداری الکترونیک در یکی از مناطق شهر مشهد بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

شهریار آل شیخ در رویداد افطاری کارآفرینی که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، مدیران دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاهیان و علاقه مندان در سالن آمفی تاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور پرشور فرهیختگان عرصه کارآفرینی گفت: مردم به دو گروه اصلی براساس نحوه تفکرشان تقسیم می‌شوند، تفکر روباه و تفکر خارپشتی؛ به این ترتیب که کسانی که دارای تفکر روباه هستند، بسیاری از روش‌ها را به طور همزمان دنبال می‌کنند و جهان را با تمام پیچیدگی که دارد می‌نگرند.

وی افزود: در این تفکر شخص هرگز تفکر خود را روی یک مفهوم کلی یا دیدگاه یکپارچه متمرکز نمی‌کند، از طرف دیگر خارپشت‌ها یک جهان پیچیده را تا حد یک ایده سازمان یافته ساده می‌کنند. از نظر افرادی که در این گونه تفکر هستند هر چیزی که تا اندازه‌ای به ایده خارپشتی مربوط نباشد، موضوعی بی‌ربط است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: برخی بر این عقیده هستند تنها کسانی می‌توانند بر افرادی که به اندازه خودشان باهوش‌اند تاثیر بگذارند که مانند خارپشت‌ها عمل می کنند. افرادی که بزرگترین رد پاها را به جای گذاشتند افرادی بودند که بر روی یک ایده نگاهی بسیار عمیق داشته‌اند. در تفکرخارپشتی افراد اصل هر چیز را می‌بینند و بقیه را نادیده می‌گیرند.

آل شیخ در ادامه به موضوع سرمایه‌گذاری دولت در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: خیلی وقت‌ها نگاهمان به بخش دولتی خوب نیست. واقعیت این است در بخش‌هایی که حمایت‌های دولتی در چرخه‌های مختلفی مانند نشر و یا مباحث هنری وجود داشته آن بخش‌ها رشد خوبی نداشتند و بالعکس هرگاه بخش‌هایی از سوی دولت حمایت نشدند، رشد کردند.

وی همچنین به برخی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت شهری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل مدیریت شهری با شهروندان موضوع مهمی است که در این خصوص بعد از ماه مبارک رمضان، اولین شهرداری الکترونیک در یکی از مناطق افتتاح خواهد شد که با الکترونیکی شدن ۱۴۲ خدمت، بخش زیادی از مراجعات مردمی به شهرداری کاهش می‌باید؛ با این اقدام روند خدمات شفاف‌تر، بهتر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: از سویی دیگر برای جلب مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها، مدیریت شهری نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در همین راستا ایجاد اپ و پلتفرم شهروندی مورد تاکید ماست؛ زمانی استفاده مکرر از پلتفرم اتفاق می‌افتد که سرویس‌های مورد استفاده شهروندان در آن تعریف شود که در این خصوص تعامل با بخش خصوصی در حال انجام است.

آل شیخ به اقدامات صورت گرفته در حوزه نوآوری اشاره و اظهار کرد: در حوزه نوآوری، مدیریت شهری به دنبال این است تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی و استارت آپ‌ها در راستای حل مسایل شهری استفاده نماید.

وی ادامه داد: در این راستا در مرکز نوآوری شهری سه شتاب دهنده شهری برای کمک و همیاری فعال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در برخی فضاهای شهری مانند فضای کارخانه کوکا که هم‌اکنون در حال اماده سازی است، به فضاهایی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه فعالیت‌های علمی اختصاص می‌یابد به نحوی که فعالیت‌های مربوط به کسب و کارهای نوین در آنجا شکل بگیرد و در نظر داریم نقطه اتصالی را بین دانشگاه و جامعه خلاق برای فعالیت‌های نوآورانه برقرار کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا ضمن دریافت ایده‌های شهری، جهت پیاده‌سازی و محقق کردن ایده‌ها با مجموعه‌های مختلف همکاری داشته باشیم؛ در حقیقت هدف ما این است که شتاب‌دهنده‌ها و بخش خصوصی در حل مسائل شهری با در اختیار داشتن داده‌ها و اطلاعاتی که شهرداری ارائه می‌دهد، همراه مجموعه مدیریت شهری باشند.

گفتنی است رویداد مهمانی افطاری با موضوعات مهمی همچون سرمایه‌گذاری، رشد و توسعه اکوسیستم کارآفرینی، آینده کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی، انتقال تجربیات و توسعه اکوسیستم کسب و کارهای نوپا در مشهد به همت مرکز نوآوری فینووا و شتاب‌دهنده هاوش برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *