تزریق نوبت دوم واکسن کرونا به ۷۶درصد دانش‌آموزان استان

  • ۲ سال قبل
  • 0

پس از حذف شرط ارائه کارت واکسن دانش آموزان برای حضور در جلسه امتحانات پایان ترم، از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها موضوع پوشش سراسری تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان و نبود ایمنی کامل برابر کووید۱۹ و سویه جدید آن یعنی امیکرون در این گروه سنی است. آمارها نشان می دهد میزان سرایت پذیری سویه جدید کرونا نسبت به سویه های گذشته چندین برابر بوده است، تا آنجا که با ابتلای یک نفر به امیکرون و قرارگرفتن وی در اجتماع، امکان ابتلای حدود ۴۰نفر دیگر به شدت زیاد می شود. عینی سازی این مصداق در سالن امتحانات پایان ترم دانش آموزان به وضوح روشن می سازد که بهترین مکان رشد سویه جدید کرونا جلسه امتحانات دانش آموزان است؛ دانش آموزانی که تعداد زیادی از آن ها در رده سنی تزریق واکسن قرار نگرفته اند یا اگر هم واجد شرایط تزریق بوده اند، واکسن نزده اند یا در تزریق دز دوم و احیانا سوم سهل انگاری کرده اند.

پوشش ۹۰درصدی دانش آموزان کشور در تزریق واکسن
سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش درباره آخرین اقدامات برای تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان سراسر کشور گفت: تا نیمه آبان به عنوان جدیدترین آمار وزارتخانه برای تزریق واکسن کرونای دانش آموزان، ۱۹/۹۰درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
اعظم گودرزی بیان کرد: این آمار ۵میلیون و۷۳۰هزارو۵۷۶ دانش آموز را شامل می شود؛ البته ۲۹/۳۵درصد دانش آموزان در این رده سنی دز دوم واکسن را تزریق کرده اند.
وی گفت: برای ۱۰درصد باقی مانده دانش آموزان که تاکنون برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند، همچنان تعدادی از پایگاه های تجمیعی وزارت آموزش وپرورش و مراکز جامع سلامت وزارت بهداشت فعال است.
پوشش ۹۵درصدی در دز اول
دراین باره معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش خراسان رضوی از پوشش ۹۵درصدی جامعه دانش آموزی استان برای تزریق دز اول واکسن کرونا خبر داد.
دزدومی ها حدود ۷۶درصد
وی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۵درصد دانش آموزان استان دز اول و بیش از ۷۶درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش خراسان رضوی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۲۴۸۳ بازدید حضوری از وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی مدارس در استان و شهر مشهد انجام شده است.
سلطانی درباره وضعیت واکسیناسیون معلمان استان گفت: فرایند واکسیناسیون معلمان از مرداد امسال در ۱۸مرکز تجمیعی آموزش وپرورش در خراسان رضوی آغاز شده است.
وی بیان کرد : ۹۳درصد فرهنگیان آموزش وپرورش استان دز اول و ۸۳درصد دز دوم واکسن کرونایشان را دریافت کرده اند.
منبع :شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه