پاتک پلیس مشهد به تبهکاران تاریکی

  • ۳ سال قبل
  • 0

مأموران ۳ کلانتری مشهد با عملیات ضربتی به جرم سریالی ۱۲ سارق پایان دادند.
مأموران ۳ کلانتری مشهد در شبانه‌روز گذشته با اجرای طرح تشدید برخورد با سرقت‌های خیابانی ضمن شناسایی و دستگیری ۱۲ سارق خانه و خودرو و مال‌خر اموال مسروقه، راز ارتکاب ده‌ها فقره جرم آن‌ها را برای قانون فاش کردند.

مرحله اول این عملیات با دریافت گزارشی از سوی صاحب یکی از مسافرخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی به پلیس اجرا شد. در این عملیات که مأموران کلانتری شهید‌آستانه‌پرست مسئولیت آن را برعهده داشتند زن و مردی سارق را ساعتی بعد از ارتکاب جرم سریالی‌شان دستگیر کردند.
متهمان این پرونده که از چندی قبل تحت تعقیب مأموران دایره تجسس این کلانتری بودند، به وسیله دوربین مداربسته یکی از مسافرخانه‌ها شناسایی شدند و سرانجام به دام افتادند.
سارقان که زن و شوهری جوان هستند به یکی از مسافرخانه‌های مشهد مراجعه و اتاقی را کرایه کرده بودند. مرد جوان شبانه به پشت‌بام این مجموعه اقامتی رفته و موتور کولرهای محل را سرقت می‌کند.

تبهکاران تاریکی در مشهد به دام افتادند
مالک مسافرخانه‌ که از ماجرای سرقت مطلع می‌شود به سراغ دوربین‌های مداربسته مجموعه خود می‌رود و متوجه می‌شود که یکی از مسافران مرتکب این تخلف شده است. مأموران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه‌پرست در حال بررسی پرونده بودند که مالک مسافرخانه مجاور نیز به این مسافرخانه‌ مراجعه می‌کند و مدعی می‌شود که موتور کولرهای ملک اقامتی او هم سرقت شده است.
در بررسی‌های بعدی پرونده مشخص می‌شود که عامل سرقت موتورهای کولر و شیرآلات ۲ مسافرخانه زن و مردی جوان هستند که به تازگی در یکی از این مجموعه‌های اقامتی اتاق کرایه کرده‌اند.
متهمان پرونده که هنوز از مسافرخانه خارج نشده بودند از سوی پلیس دستگیر و به کلانتری شهید آستانه‌پرست منتقل شدند. مرد جوان که اعتیاد به مواد مخدر دارد در اظهاراتش به سرقت موتور کولرهای ۲ مجموعه اقامتی اعتراف و بیان کرد که تاکنون ۵ دستگاه موتور کولر را سرقت کرده و با مبلغی اندک در سایت دیوار به فروش رسانده است. او همچنین در ادامه اعترافاتش گفت که شیرالات سرقتی را هم به یک مال‌خر به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان فروخته است که تحقیقات مأموران در این باره ادامه دارد.

دومین مرحله از طرح مقابله با سرقت‌های خیابانی را هم مأموران کلانتری شهید آستانه‌پرست اجرا کردند. مجریان قانون در این عملیات سارق سریالی خانه‌های مسکونی در حوزه استحفاظی خود را که از چندی پیش در پی یافتنش بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
این سارق حرفه‌ای عموما نقشه شوم خود را در سحرگاه و با کشیک دادن در مقابل خانه‌هایی که صاحبش برای مدتی کوتاه آن را ترک کرده بود عملی می‌کرد‌. با توجه به اینکه شاکیان پرونده یک یا چند روز بعد وارد خانه دزد زده خود می‌شدند و گزارش سرقت را با تأخیر به پلیس اعلام می‌کردند، روند شناسایی سارق به کندی پیش می‌رفت.

سرقت از خانه های خلوت در مشهد
این متهم اما سرانجام بامداد دیروز در تور یکی از تیم‌های گشتی کلانتری افتاد و جلب قانون شد. مأموران پلیس زمانی که با هدف اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت، مشغول بررسی یکی از خیابان‌ها بودند به مردی جوان که در اطراف خانه‌ای پرسه‌زنی داشت مشکوک شده و در اقدامی غافل‌گیرانه او را دستگیر کردند. پس از دستگیری مرد مشکوک و استعلام از سابقه او مشخص شد که مشخصات ظاهری این فرد با سارق تحت تعقیب خانه‌ها برابری دارد بنابراین برای مأموران مسجل شد که او همان متهم فراری است.
سارق به دام افتاده پس از انتقال به کلانتری به ۱۰ فقره سرقت از خانه‌هایی که صاحبانش در محل حضور نداشتند اعتراف کرد. او مدعی شد که اموال سرقتی را به یک مال‌خر اموال مسروقه در شهرک شهید رجایی می‌فروخته است. ساعتی بعد این متهم نیز در مخفیگاهش دستگیر شد و تحقیقات از این افراد همچنان ادامه دارد.

دستگیری سارقان خودرو حین ارتکاب جرم
سومین مرحله از این طرح ضربتی از سوی مأموران کلانتری شهید فیاض‌بخش اجرا شد. مأموران این مجموعه انتظامی در حالی طرح تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی را به اجرا گذاشتند که از چندی قبل گزارش‌هایی مردمی مبنی بر سرقت خودروهای سواری را در منطقه خود دریافت کرده بودند.
مجریان قانون زمانی که مشغول پایش و رصد میدانی چند خیابان بودند متوجه پرسه‌زنی سرنشینان یک خودرو پژو ۴۰۵ در اطراف یک سواری پراید شدند.
مأموران پلیس با این فرضیه که متهمان قصد سرقت خودرو پراید را دارند، به سراغشان رفتند که در این لحظه ۲ تن از متهمان با خودرو ۴۰۵ متواری و ۲ نفر دیگر هم پای پیاده از محل گریختند. مأموران که تعدادشان زیاد بود به ۲ گروه تقسیم شدند و یکی از تیم‌ها موفق به زمینگیری ۲ مجرم فراری در یکی از کوچه‌ها شد. دقایقی بعد هم دیگر تیم پلیس که خودرو متهمان را تعقیب می‌کرد، موفق به دستگیری آن‌ها شد.
مجرمان به دام افتاده در اظهارات خود اعتراف کردند که قصد سرقت پراید را داشته‌اند، اما پلیس سر رسیده و دستگیرشان کرده است. مأموران در بازرسی از خودرو ۴۰۵ مورد نظر تعدادی ضبط و پخش خودرو، باند و دیگر لوازم سرقتی خودرو را کشف و ضبط کردند.
تحقیقات مأموران برای کشف دیگر سرقت‌های این گروه چهارنفره همچنان ادامه دارد.

چهارمین مرحله از این طرح ضربتی را مأموران گشتی پاسگاه خلق‌آباد به نتیجه رساندند. مأموران در حاشیه اجرای این عملیات، هنگام گشت‌زنی در یکی از مناطق تحت حفاظت خود به راننده یک دستگاه خودرو وانت کاپرا که مشغول حمل شبانه آهن‌آلات بود، مشکوک شدند.
مأموران پس از متوقف ساختن خودرو مورد نظر در استعلام از شماره پلاک انتظامی آن دریافتند که این وسیله نقلیه به تازگی سرقت شده است. راننده بیست‌وسه ساله که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد در رویارویی با مأموران به سرقت خودرو کاپرا اعتراف کرد و گفت که آهن‌آلات مورد نظر را هم به تازگی سرقت کرده و درصدد انتقال آن‌ها به مخفیگاه یکی از مال‌خران اموال مسروقه بوده است.
مأموران پس از توقیف خودرو باری سرقتی و نیز انتقال آن به کلانتری بلافاصله به سراغ مال‌خر شناسایی شده، رفتند و این تبعه خارجی بیست ساله سابقه‌دار را در یکی از خیابان‌های رسالت دستگیر کردند.

دستبرد شبانه به باغ‌ویلاهای اطراف مشهد
روز گذشته فرمانده انتظامی شهر مشهد در تشریح آخرین مرحله از این طرح ضربتی گفت: مرحله پنجم این عملیات نیز از سوی مأموران پاسگاه خلق‌آباد انجام شد. مأموران در حالی که پس از دستگیری سارق کاپرا همچنان مشغول گشت‌زنی در حوزه استحفاظی‌شان بودند به ۲ مرد میان‌سال که از یک باغ‌ویلا هراسان خارج شده بودند، مشکوک شدند و آن‌ها را دستگیر کردند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: ۲ مرد پنجاه‌ویک و چهل‌ونه ساله که منکر هرگونه خطایی از جانب خود بودند وقتی افسر پلیس دلیل حضورشان در باغ‌ویلایی که از آن خارج شده بودند را پرسید، به ضدونقیض‌گویی افتاده و سرآخر به سرقت این ملک اعتراف کردند.
این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: ۲ سارق به دام افتاده پس از انتقال به پاسگاه خلق‌آباد پرده از راز سرقت‌های خود برداشتند و ساعتی بعد نیز ۱۲ مال‌باخته که باغ‌ویلایشان به تازگی سرقت شده بود به این مجموعه انتظامی مراجعه کردند و با مستنداتی که نشان می‌داد سارقان به دام افتاده دزد ملک شخصی‌شان هستند، علیه این افراد شکایت کردند. خودرو سواری متعلق به سارقان نیز توقیف شد و در بازرسی از آن چند کپسول گاز، لوازم خانه، لوازم بنایی و آچارآلات سرقتی کشف شد.
سرهنگ صارمی بیان کرد: پرونده متهمان به دام افتاده پس از تشکیل و تکمیل تحقیقات ابتدایی برای رسیدگی بیشتر به دادسرا ارجاع شد و پیگیری‌های ضابطان قضایی در پلیس برای کشف دیگر جرائم این افراد ادامه دارد. علاوه بر این مالک خودرو کاپرای سرقتی نیز شناسایی و خودرواش به او عودت داده شد.
منبع: رکنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *