قصاص‌برای‌عامل‌قتل‌مادر زن

  • ۴ سال قبل
  • 0

جوان ۲۴ ساله ای که با انگیزه «دخالت در زندگی» مادر زن ۳۹ ساله اش را در یک اقدام هولناک به قتل رسانده بود با رای شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به قصاص نفس محکوم شد. بیستم آذر ۹۷، جسد زنی ۳۹ ساله در یک منزل مسکونی واقع در تربت جام کشف شد که بلافاصله با صدور دستوری ویژه از سوی قاضی قنبری (دادستان وقت عمومی و انقلاب) تحقیقات درباره این جنایت توسط بازپرس شعبه دوم دادسرا ادامه یافت. در نهایت با به دست آمدن اسناد و مدارک انکارناپذیر و با دستور قضایی، کارآگاهان پلیس همسر مقتول و داماد او را به اتهام ارتکاب جنایت بازداشت کردند اما متهمان قتل را به گردن نگرفتند تا این که پرونده مذکور با هماهنگی دادستان به مشهد ارسال شد و با دستور قاضی میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت. داماد ۲۴ ساله که در تنگنای بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود، مدتی بعد به قتل مادرزنش با انگیزه دخالت در امور زندگی اعتراف کرد و به این ترتیب همسر مقتول چند ساعت بعد با دستور قضایی آزاد شد.
بنابر این گزارش، در پی اعترافات متهم در دادسرا، وی صحنه هولناک این جنایت را نیز در حضور بازپرس «جواد سلیمان تربتی» (بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب تربت جام) بازسازی کرد و درباره به هم ریختگی منزل و لوازم آغشته به خون مقتول گفت: می خواستم با ایجاد صحنه ساختگی سرقت، قتل مادرزنم را به گردن دزدان خیالی بیندازم! و پلیس را گمراه کنم! این گزارش حاکی است، پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب تربت جام، کیفرخواست پرونده این جنایت وحشتناک صادر شد و به این ترتیب متهم به قتل در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، پای میز محاکمه ایستاد. او که در برابر سوالات تخصصی قضات باتجربه دادگاه قرار گرفته بود، در همان جلسه اول محاکمه متوجه شد که داستان های ساختگی با دزدان خیالی، چاره رهایی از مجازات نیست و با هر سوال قضایی در مخمصه بدتری گرفتار می شود بنابراین به ناچار با ابراز ندامت از وقوع این حادثه هولناک، تصمیم گرفت تا زوایای پنهان این جنایت را آشکار کند چرا که همه راه های گریز را بسته می دید. «حیدر-ح» که در حضور قاضی مصطفی بنده ای (رئیس دادگاه) و قاضی محمد شجاع پورفدکی (مستشار) و در برابر میز عدالت ایستاده بود، اشک ریزان لب به اعتراف گشود و با بیان این که از دخالت های مادرزنم در زندگی، خسته شده بودم، گفت: اعتیاد من ، زندگی ام را در آستانه فروپاشی قرار داد به طوری که دیگر کار من و همسرم به طلاق کشیده بود. آن‌ها مرا به خاطر اعتیادم طرد کرده بودند و حتی نمی توانستم فرزند نوزادم را ببینم. مادر زنم از من قول گرفته بود که اعتیاد را کنار بگذارم و به زندگی بازگردم، اما گویی مواد مخدر همه چیز من بود. شاید ۲۰ بار اعتیادم را ترک کردم، ولی هر بار بعد از مدت کوتاهی دوباره به مصرف آن روی می آوردم تا این که به سوی استفاده از مواد مخدر صنعتی کشیده شدم و این گونه زندگی ام در آستانه نابودی قرار گرفت.
وقتی نقشه قتل مادرزنم را طرح کردم، به این می اندیشیدم که چگونه از مجازات فرار کنم به همین دلیل ابتدا صحنه ساختگی سرقت را طراحی کردم. روز حادثه خودروی پرایدم را روبه‌روی ساختمان کمیته امداد پارک کردم و خودم سرکوچه منزل مادرزنم به کمین نشستم تا این که پدرزنم از خانه خارج شد و پس از آن نیز برادر زن۱۶ساله ام به مدرسه رفت. دیگر می دانستم کسی در خانه نیست و مادرزنم به همراه دختر سه ساله اش تنهاست. این بود که بلافاصله به سمت منزل شان رفتم که مادرزنم در را گشود. به او گفتم می خواهم کمی صحبت کنم. چاقویی را که از قبل زیر کف پوش خودرو مخفی کرده بودم، به همراه داشتم. وقتی درون پذیرایی رسیدیم دیگر امانش ندادم و ضرباتی بر پیکرش فرود آوردم. او از چنگم گریخت و به اتاق خواب پناه برد، اما خون از بدنش جاری بود که روی تخت افتاد، ولی من در حالت عصبانیت دست اش را کشیدم و به داخل پذیرایی بردم و دوباره تیغه چاقو را بر بدنش فرود آوردم که ناگهان بی رمق روی زمین افتاد و من برای آن که از مرگ او اطمینان یابم، گردنش را بریدم! جوان ۲۴ ساله در ادامه اعترافات تکان دهنده خود افزود: بعد از قتل مادرزنم، چشم ام به دختر خردسالش افتاد که کنار بخاری خوابیده بود، اما او خواب سنگینی داشت و حتی با فریادهای مادرش که نام همسر مرا صدا می زد، بیدار نشد. در این لحظه تلاش کردم مرحله دوم نقشه ام را اجرا کنم. دستکش های پدرزنم را برداشتم و به خون مادرزنم آغشته کردم. سپس با ریختن لوازم منزل و خون آلود کردن لوازم آرایش و اطراف زعفران هایی که در منزل داشتند، سعی کردم موضوع قتل را به دزدان خیالی نسبت دهم که در پی یافتن زعفران ها، مادرزنم را به قتل رسانده اند! بعد هم در داخل خودرو مقداری شیشه مصرف کردم و به منزل بازگشتم تا پلیس فکر کند که لحظه ارتکاب قتل من در منزل خودمان بوده ام! بنابر این گزارش، اگرچه متهم این پرونده جنایی پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه و تشریح جزئیات قتل مادرزنش، با ارسال نامه ای از زندان به دادگاه، تلاش کرد به گونه ای اعترافات خود را پس بگیرد اما این اقدام او نیز مانند داستان ساختگی دزدان خیالی، به نتیجه نرسید و رای دادگاه درباره این پرونده صادر شد. بنابه رای صادر شده از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی که به امضای قاضی بنده ای و قاضی شجاع پور فدکی رسیده است، متهم به خاطر ایراد جراحات غیرکشنده با ضربات چاقو به پرداخت دیه و تحمل پنج سال زندان (از جنبه عمومی جرم) محکوم شد. از سوی دیگر با توجه به اقاریر صریح وی در حضور قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی و همچنین اسناد و مدارک انکارناپذیر، محتویات پرونده، گزارش های پزشکی قانونی و ضابطان قضایی، دادگاه رای به قصاص نفس داد. شایان ذکر است، رای صادر شده از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم دیوان عالی کشور است.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه