آغاز فاز اجرایی تقسیمات جدید شهری در مناطق شهرداری مشهد

  • ۴ سال قبل
  • 0

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری از شروع فاز اجرایی تقسیمات جدید شهری برای مناطق شهرداری مشهد خبر داد.
شهریار آل شیخ در جلسه بررسی و هماهنگی تفکیک مناطق ۹ و۲ شهرداری مشهد، که با حضور مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی، مدیرکل امور شهرسازی، مدیرعامل سازمان فاوا، شهرداران مناطق۲و۹ و جمعی از کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شد، ضمن اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در این خصوص گفت: در ابلاغیه وزارت کشور تقسیمات جدید شهری شامل ۱۷ منطقه بوده که فاز اجرایی آن به دستور شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد آغاز شد.
وی ضمن تاکید بر بررسی راهکارهایی برای باز تعریف کدهای شهرسازی و انطباق کدینگ با سایر دستگاه های اجرایی شهر مشهد، عنوان کرد: در اجرای تقسیمات جدید شهری از ابتدا می بایست زیرساخت هایی از جمله ساختمان های اداری مورد نیاز برای مناطق و کدینگ جدید شهرسازی را به طور هم زمان برای تمای مناطق شهری پیش برد.
هدا پیروی، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی ضمن تشریح فعالیت های انجام شده فاز اجرایی طرح اظهارداشت: در این تفکیک، برای منطقه۹ با چالش کمتری مواجه هستیم، چرا که بدون تغییر اساسی در مرز، منطقه ۹ فعلی به دو منطقه ی ۹ و۱۷ تقسیم خواهد شد، همچنین منطقه۲ نیز به سه منطقه ی ۲، ۱۳و ۱۵ تقسیم می شود، ضمن ایجاد دو منطقه جدید، این تقسیمات، پنج منطقه فعلی در حوزه میانی، شرقی و شمالی شهر (مناطق فعلی ۱، ۳، ۸، ۱۰ و ثامن) را تحت تاثیر قرار می دهند. لذا استقرار منطقه ۱۳ و ۱۵ بسیار دشوار بوده و هماهنگی و اهتمام تمامی مناطق و حوزه های اجرایی ستادی را می طلبد.
عرب احمدی، مدیرکل امور شهرسازی نیز عنوان کرد: کد دهی منطقه۱۷ با زمانی بالغ بر ۴۰۰ ساعت کار کارشناسی بدون وقفه صورت پذیرفته است.
مدیرعامل سازمان فاوا ضمن اشاره به مهم ترین اقدام این سازمان یادآور شد: این سازمان در حال اصلاح کدهای نوسازی منطقه۱۷ با استفاده از روش “نگاشت یک به یک” است.
در ادامه این جلسه حسین فرهادیان، شهردار منطقه ۹ به بیان تجربیات و اقداماتی که تا کنون برای تفکیک منطقه ۹ انجام شده پرداخت و قربانی شهردار منطقه دو نیز چالش هایی درخصوص تقسیمات جدید مطرح کرد.
بنابر این گزارش طرح چالش های پیش رو و موضوعاتی از قبیل تعیین تکلیف پیمان های ادامه دار مناطق، تفکیک فیزیکی پرونده های مالی و پرونده های مفتوح مناطق از جمله مهمترین مسایلی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خاتمه نیز در راستای برون رفت از این مسایل تصمیماتی در جلسه اتخاذ شد.
شایان ذکر است؛ به منظور بررسی ابعاد مختلف تقسیمات جدید شهری برای مناطق شهرداری، کارگروه ویژه ای متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه های اجرایی مناطق شهرداری تشکیل شد که این کارگروه پس از بررسی های انجام شده گزارش اقدامات خود را در جلسه مدیریتی مزبور مطرح کردند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *