• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • توجه به تکانه های اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرداری مشهد

توجه به تکانه های اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرداری مشهد

  • ۴ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد تاکید کرد: تکانه های اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرداری مشهد مورد توجه قرار گیرد.
محمدرضا کلائی در مراسم تقدیراز دست اندرکاران تدوین کتاب “چراغ راه” با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد که با حضور شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: پیش از این، درهمایش بزرگداشت روز برنامه ریزی اعلام کردم که حوزه برنامه ریزی شهرداری مشهد طی دو سال گذشته درخشان ترین فعالیت را در حوزه مدیریت شهری داشته است.
وی اضافه کرد: شاید اقدامات درخشان این حوزه زیاد نمود بیرونی نداشته باشد اما با مقایسه عملکرد دوسال گذشته حوزه برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری با گذشته می توان این تفاوت را احساس کرد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی و در مقایسه با سایر کلانشهرها، شهرمشهد از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است، اظهارکرد: علی رغم این وضعیت مناسب، نباید از وضعیت بحرانی و تکانه های اقتصادی نیز غافل شد.
کلائی باتقدیر از دست اندرکاران تدوین کتاب “چراغ راه” تصریح کرد: این کتاب بسیار راهبردی است و تنها یک گزارش عملکرد به حساب نمی آید.
شهردارمشهد ادامه داد: پیشنهاد می کنم در کتاب چراغ راه ۲ به دو موضوع اقدامات توصیه ای به همکاران شاغل در شهرداری مشهد و اقدامات مرتبط با شهر نیز توجه شود.

رویکرد سال ۹۸ شهرداری مشهد در حوزه اقتصاد مقاومتی، تکانه های اقتصادی است
جمال حسن بارانی، مدیرکل دفتربرنامه بودجه و ارزیابی عملکرد معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: هیچ تغییر و برنامه ای در مدیریت شهری بدون پشتوانه نیروی انسانی رخ نمی دهد، لذا از ظرفیت نیروهای شهرداری مشهد در پروسه برنامه ریزی، شاخص سازی و .. حوزه اقتصاد مقاومتی در تدوین کتاب “چراغ راه ” استفاده شده است.
وی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد به عنوان کاری موازی و هم زمان با سایر امور پیگیری شده است و برهمین اساس شاخص نمودارعملکرد بودجه جاری شهرداری مشهد که ماحصل حوزه های کاری ما است، همچنین بحث های مرتبط با صرفه جویی اقتصادی با سایر کلانشهرها قابل مقایسه نیست و بسیار جلوتر است.
وی اضافه کرد: این درحالی است که برخلاف حوزه عملکرد بودجه جاری، حوزه پروژه های عمرانی بسیار فعال و تعداد زیادی پروژه در نقاط مختلف شهر درحال اجرا است که این امر مرهون الگوهای صحیح مصرف است.
بارانی، با بیان اینکه در پیشرفت پروژه های عمرانی شرایط بسیار خوبی داریم اظهارکرد: در کنار این موضع، پاسخگویی نظام اداری شهرداری نیز بهتر و به بحث شفافیت، توجه ویژه ای شده است.
مدیرکل دفتربرنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: رویکرد مدیریت شهری در سال ۹۸ در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه به تکانه های اقتصادی است که در این حوزه شهرداری مشهد ضعیف بوده است، لذا امسال به این موضوع توجه ویژه ای شده است.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *