باغ وحش فعلا تعطیل نمی شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد اعلام کرد: «فعلا بنا بر تعطیلی باغ وحش مشهد نیست»؛ خبری که ایست موقتی به تعطیلی باغ وحش مشهد خواهد بود.

روز یک شنبه مدیرکل محیط زیست استان از ارائه درخواست تعطیلی باغ وحش مشهد به دادستانی خبر داد و اعلام کرد که «از دادستان مرکز استان درخواست شد تا بدون ارائه مهلت و فرصت بیشتر، باغ وحش مشهد بلافاصله تعطیل شود.» در پی این خبر روزنامه «خراسان رضوی» در گزارشی با عنوان «سایه تعطیلی دوبا ره برسر باغ وحش مشهد» و یادداشتی با عنوان «مسئله اصلی باغ وحش مشهد چیست؟!» در برابر اقدام به تعطیلی باغ وحش مشهد به عنوان یکی از ظرفیت های تفریحی این شهر واکنش نشان داد و با آن مخالفت کرد.
به گزارش فارس ، دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد، با اشاره به درخواست محیط زیست برای تعطیلی باغ وحش، گفت: فعلا بنا بر تعطیلی باغ وحش مشهد نیست. فرزاد بهشتی اظهار کرد: مرگ سه قلاده از هفت توله ببر تلف شده طبیعی بوده اما مرگ چهار قلاده دیگر غیرطبیعی است که در این خصوص کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شد. وی تاکید کرد: دستگاه قضایی مهلت زمان‌بندی برای رفع ایرادها را به باغ وحش ابلاغ کرده است، پیگیری و رسیدگی به این موضوع از وظایف محیط زیست است و خودشان باید اقدام مقتضی را انجام دهند.
مدیرکل ‌محیط زیست استان نیز در این زمینه به فارس گفت: با توجه به خصلت بچه‌کشی در ببرها، جداسازی به موقع توله‌ها از مادر نکته‌ای است که باید مورد توجه مالکان باغ وحش می‌بود که در این خصوص احتمال سهل‌انگاری عوامل باغ وحش مشهد وجود دارد. تورج همتی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب، اظهار کرد: این کمیته وظیفه دارد مستندات و نتایج بررسی تخصصی خود را تا هفت روز آینده (۴ شهریور) رسماً به مرجع قضایی اعلام کند.
همچنین به گزارش ایسنا، همتی از تعیین اعضای کمیته حقیقت یاب خبر داد و گفت: در نشست روز ۲۸ مرداد با حضور مدیرکل و مسئولان دام پزشکی، نماینده دادستانی، ریاست دانشکده دام پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، فعال حقوق حیوانات و مسئولان اداره نظارت بر امور حیات‌وحش استان، اعضای کمیته حقیقت‌یاب تعیین شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *