بلاتکلیفی سهامداران «چهل بازه» ۱۵ ساله شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

سهامداران شرکت «چهل بازه» که ۱۵ سال درگیر کش و قوس‌های قضایی بوده‌اند تا بتوانند رأی مثبت برای انتقال سند زمین‌های خود را بگیرند هم اکنون با استنکاف مدیران از اجرای دستور قضایی روبه‌رو هستند.

شهر ما امروز هم شاهد نوعی تجمع و اعتراض بود که این بار مربوط به پدیده و یا مؤسسات مالی نبود بلکه متعلق به شرکت «چهل بازه» بود که مردم سهامداران آن در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تجمع کرده بودند.

«چهل بازه» یکی از سرشاخه‌های رودخانه کشف‌رود در مشهد است که به طول ۱۵ کیلومتر طولانی‌ترین مسیل در این کلان‌شهر به شمار می‌رود و در محدوده شهری شمال غربی مشهد واقع است.

در ۲ دهه گذشته بر سر مالکیت زمین‌های حاشیه این مسیل درگیری‌های بسیاری به وجود آمد چرا که در ابتدا این سال پیش توسط فردی که اموالش مصادره شده بود به ۵۰۰۰ نفر فروخته شد از سوی دیگر شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی مدعی شده که بستر و حریم رودخانه‌ها متعلق به دولت و وزارت نیرو است و در این بین مشکلاتی به‌وجود آمده است.

استنکاف ثبت از انتقال سند

هادی ذاکری یکی از سهام‌داران این شرکت  در مشهد مقدس می‌گوید: هم اکنون ۱۵ سال است که ۵۰۰۰ نفر سهام‌دار این شرکت درگیر اختلاف هستند و کش و قوس‌های قضایی برای گرفتن زمین‌های خود دارند.

وی ادامه می‌دهد: اقدامات قضایی برای این اختلافات ادامه داشت تا سال گذشته رأی بدوی مبنی بر محق بودن سهام‌داران صادر شد و بعد از آن نیز در اردیبهشت‌ماه رأی نهایی با تأیید رأی بدوی صادر شد و این رأی به ثبت اسناد ارجاع داده شده و مدیرکل نیز آن را به شعبه ۶ ارجاع داد که زمین‌ها را به نام بنیاد شهید ثبت کنند اما شعبه ۶ از انتقال سندها استنکاف می‌کند.

این سهامدار شرکت «چهل بازه» تأکید می‌کند: این افراد تاکنون رایزنی‌های زیادی انجام داده‌اند و امروز هم با توجه به اینکه تمام کارهای دیگر را انجام داده بودند و پاسخی دریافت نکرده‌اند در محل اداره ثبت حدود ۵۰۰ نفر گردهم آمده و خواستار ترتیب اثر مدیرکل ثبت اسناد شده‌اند.

ذاکری خاطرنشان می‌کند: این افراد که امروز گردهم جمع شده‌اند در واقع ۱۵ سال بلاتکلیف بوده‌اند و حالا که بخش اداری باید خواسته آنها را بنا به رأی قضایی انجام دهند از اقدامات لازم استنکاف می‌کنند.

منتظر امضای مدیرکل هستیم

محمدرضا آخوندزاده مدیرعامل شرکت «چهل‌بازه» نیز در این زمینه می‌گوید: بعد از بیش از ۱۵ سال رأی به نفع ما داده شده و حتی اجرای احکام آن هم تأیید شده و حالا دادستان جلوی اجرایی شدن حکم را گرفته است و به ثبت دستور داده که آن را اجرایی نکنند.

وی ادامه می‌دهد: همین حالا که با شما صحبت می‌کنم بیرون در اتاق مدیرکل ثبت اسناد ایستاده‌ام و منتظر هستم تا بتوانیم با ایشان صحبت کرده و امضای وی را برای تغییر سند بگیریم و امیدواریم که به‌زودی این اقدام به اجرا درآمده و مشکلات ۵۰۰۰ نفر سهامدار این شرکت بعد از ۱۵ سال برطرف شود.

با توجه به صحبت‌هایی که آورده شده به نظر می‌رسد که سهامداران شرکت چهل بازه طبق قانون خواستار اجرایی شدن حکم قضایی هستند و علت استنکاف از آن اصلا مشخص نیست و مدیران باید در این حوزه پاسخگو باشند.

طبق اطلاعات به دست آمده اکثر افرادی که در شرکت چهل بازه سهامدار هستند کارمند ارگان‌های دولتی از جمله جهاد کشاورزی هستند بنابراین نیاز است که کارهای مربوط به آنها به‌زودی و با اولویت بالا مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه