نظارت بهداشتی درایام نوروز تشدید میشود

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد:

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد.
دکتر جواد اعلمی گفت: در این طرح، ۱۱۶ اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی با ۲۳۲ ناظر بهداشتی بر بیش از ۱۸ هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت دارند.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: این طرح از ۱۶ اسفندماه در مشهد و تمامی شهرستان های استان به مدت دوماه انجام می‌شود و تمامی شبکه های دامپزشکی استان در آن حضور دارند.
دکتر جواداعلمی از زائران و مجاوران بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام خواست تا گوشت و دیگر فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و از خرید گوشت از افراد دوره گرد و خودروهای فاقد هویت، پرهیز کنند‌.
وی ازاستقرار ۱۱۶ اکیپ های سیار و ثابت جهت نظارت رستوران ها،هتل ها و مراکز عرضه و تولید دام ها در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز خبر داد. وی بیان کرد: در طی این ۲ماه ۳۸ اکیپ سیار و ثابت در مشهد وظیفه کنترل و نظارت بر مراکز عرضه دام و طیور را در مشهد برعهده دارند.
اعلمی از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف در تولید یا عرضه فرآورده های خام دامی را با شماره ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

معاون سلامت و دامپزشکی استان نیز در این نشست از تکذیب تزریق هورمون به دام و طیور خبر داد و تصریح کرد : بر اساس درخواست مراکز تولید طیور آنتی بیوتیک برای دام ها تجویز می شود.

در این نشست حجت السلام محمد حسن شورورزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز از بارزسی و کنترل دقیق تیم نظارتی بر ذبح شرعی دام و طیور در استان خبر داد و گفت: تمامی مرغ های در مراکز تولید به صورت دستی ذبح می شوند و سیستم مکانیزه در آن دخالتی ندارد و هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر ذبح کننده این امر را در استان برعهده دارند.

خبرنگار :وحیدی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *