• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • معبر بسکابادی یکی از خروجی‌های شهر در مواقع اضطراری است

معبر بسکابادی یکی از خروجی‌های شهر در مواقع اضطراری است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد گفت: در شهرها بحث پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است؛ بدین معناکه یک شهر چند مسیر خروجی و تخلیه فوری دارد؛ بنابراین معبر بسکابادی مسیر یکی از خروجی‌های شهر در مواقع اضطراری است.

 

محمدهادی مهدی‌نیا  در مراسم بازگشایی معبر شهید بسکابادی اظهار کرد: شورای شهر پنجم از ابتدای شروع کار خود دو اولویت را برای پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار داده است . نخستین آن بحث رعایت ضوابط و استاندارهای فنی و عمرانی است. همچنین از آنجاکه مدیریت شهر تنها با تخصص صرف تحقق نمی‌یابد، در کنار مدیریت شهری خواسته‌های مردمی نیز که بعد اجتماعی پروژه‌های عمرانی هستند مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

وی افزود: در این راستا یکی از درخواست‌های اساسی شهروندان در منطقه طرق، شهید باهنر و شهید رجایی ایجاد ارتباط بین این دو بخش با هم بود؛ بنابراین با پشتیبانی‌های موجود و اعتباراتی که در بودجه ۹۸ درنظر گرفته شد پیگیری‌های لازم برای ایجاد این پروژه صورت گرفت و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

 

مهدی‌نیا ادامه داد: نکته اینجاست که چنین رویکردی در دیگر پروژه‌های عمرانی جاری بوده است مانند پروژه آسفالت شهر مشهد که با معیارها و استانداردهای روکش روز دنیا ایجاد می‌شود. گفتنی است براساس پیش‌بینی‌های اعتباری صورت گرفته در سال جاری میزان ۳ میلیون ۶۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت شده در شهر مشهد خواهیم داشت. درواقع بخش عمده‌ای از آسفالت‌های ضعیفمان روکش آسفالت خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد با اشاره به دو نوع رویکرد در ایجاد راه‌های جدید گفت:  در این زمینه دو نوع رویکرد وجود دارد. درواقع در گذشته اعتقاد بر این بود که راه، محور توسعه است، اما نباید توسعه کاذب باشد؛ چراکه راه‌ها افزون بر توسعه حمل‌ونقل بایستی کاهش ترافیک نیز به‌همراه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه معبر بسکابادی ایجاد تحریک توسعه خواهد کرد تشریح کرد: ما براساس مکانیزم‌های توسعه در اراضی اطراف، افزون بر کنترل و نظارت، هدایت توسعه نیز خواهیم کرد. درواقع باید توجه داشت که نمی‌توانیم از توسعه معابر شهری اجتناب کنیم، بلکه می‌توانیم مکانیزم نظارت را اعمال کنیم‌. نکته دیگر این است که در شهرها بحث پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است؛ بدین معناکه یک شهر چند مسیر خروجی و تخلیه فوری دارد؛ بنابراین معبر بسکابادی مسیر یکی از خروجی‌های شهر در مواقع اضطراری است.

 

مهدی‌نیا تصریح کرد: امروزه بایستی در شیوه کنترل توسعه‌ای پیرامون راه‌ها نظارت داشته باشیم. در این راستا با ایجاد سند پهنه‌بندی حریم، شاهد این امر خواهیم بود مسیرهای حریم را به شکلی ایجاد شوند تا بتوان دغدغه‌مندی‌های محیط زیستی و… را در این حوزه کنترل کرد.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *