حجاب درمدرسه مختلط مشهد دچار خلل بود

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدرسه مختلطی که در مشهد فعالیت دارد یک مجتمع آموزشی ویژه اتباع کشورهای خارجی است.

 

دکتر قاسمعلی خدابنده افزود: این مدرسه که در قالب مجتمع آموزشی فعالیت دارد مدرسه‌ای خاص محسوب می‌شود و ویژه دانش آموزان اتباع خارجی است که والدین آنان با اهداف مختلف از جمله تحصیل برای مدت زمانی مشخصی در مشهد و ایران زندگی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: مدرسه یاد شده دارای حدود ۱۰۰ دانش آموز است و تفکیک جنسیتی دانش آموزان به دلیل کم بودن شمار آنها غیر ممکن است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مدرسه با مجوز مستقیم شورای عالی آموزش و پرورش تأسیس شده و تمامی مجوزهای مربوط به فعالیت آن از وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است.

 

خدابنده افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان نهاد نظارتی استانی در طول سال از تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی این مدرسه بازدید می‌کند و نتیجه تمامی بازدیدها نیز به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است.

 

وی تاکید کرد: خط قرمز فعالیت در این مدرسه رعایت قوانین جمهوری اسلامی با تاکید بر قوانین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و این مهم در تمامی بازدیدهای نظارتی انجام شده یادآوری شده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: البته با توجه به تفاوت‌های فرهنگی دانش آموزان این مدرسه با سایر مدارس شهر مشهد برخی مسائل در مورد حجاب و پوشش دانش آموزان دختر در این مدرسه دچار خلل بود که چند ماه پیش این موارد تذکر داده و اصلاح شد.

 

خدابنده تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها ی مدارس دارای مجوز از آموزش و پرورش باید در چارچوب قوانین این وزارتخانه باشد و موضوع اختلاط دانش آموزان دختر و پسر در این مدرسه به دلیل کم بودن شمار دانش آموزان و از روی اجبار انجام شده است و این موضوع نیز باید توسط شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و در موردش تصمیم گیری شود.

 

وی اضافه کرد: دانش آموزان این مدرسه با محتوای نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران آموزش می‌بینند و تمامی فعالیت‌های این مدرسه طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

 

یکی از خبرگزاریها روز جمعه از وجود یک مدرسه بین المللی و مختلط در مشهد خبر داد که در آن به ضوابط و مقررات نظام جمهوری اسلامی بی اعتنایی می شود.

 

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز است و شمار دانش آموزان اتباع خارجی این استان بیش از ۶۰ هزار نفر است.

 

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *