۴۴ پروژه آب در شهرها و روستاهاي خراسان رضوي افتتاح می شود

  • ۴ سال قبل
  • 0

مديرعامل شرکت آب وفاضلاب شهري و سرپرست آبفا روستايي خراسان رضوي از افتتاح ۴۴ پروژه بخش آب در شهرها و روستاهاي اين استان در دهه مبارک فجر خبر داد.
سيد ابراهيم علوي در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: از اين تعداد ۱۶ پروژه با اعتبار ۱۱۵ميلياردريال در شهرها و ۲۸پروژه هم با اعتبار ۲۳۰ميلياردريال در مناطق روستايي به بهره برداري مي رسد.

علوی يکي از چالش هاي تامين آب مناطق تحت پوشش را پراکندگي روستاها و فرسودگي ۵۰درصد شبکه هاي توزيع آب(۱۵هزار کيلومتر) در شهر و روستا دانست که باعث افزايش هزينه هاي نگه داري و هدررفت آب شده است.

وي ميزان آب بدون درآمد در مناطق شهري و روستايي خراسان رضوي را ۳۰درصد اعلام کرد که ۵۰درصد آن هدر رفت واقعي ناشي از نشتي و شکستگي لوله ها ومابقي هدررفت ظاهري است که مصرف مي شود ولي هيچ درآمدي براي آبفا ندارد.

علوي همچنين با اشاره به ۳۰درصد جمعيت شهري تحت پوشش شبکه جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب در ۷ شهر استان (به جز مشهد)از سياست اين شرکت براي استفاده از جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي به منظور اجراي پروژه هاي جديد ويا تکميل پروژه هاي فعلي بخش فاضلاب خبرداد.

وی با بیان اینکه شهرهاي استان به لحاظ وضعيت آب شرب به رنگ هاي زرد و قرمز تقسيم می شود، افزود: ۱۵ شهر استان از نظرتوليد و مصرف برابر بوده و اصلاحا در نقطه سربه سرقرار دارند و ۵شهر نيشابور، تربت حيدريه، گلبهار، مشهد ريزه و شانديز در وضعيت قرمز قرار دارند به اين معني که ميزان مصرف آب دراين شهرها از توليد بيشتر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *