خدمت‌رسانی به محرومان حاشیه شهر مشهد به مناسبت ماه محرم

  • ۹ ماه قبل
  • 0

دانشجویان پزشکی جهادگر در ۳ اردوی جهادی به ساکنان حاشیه شهر مشهد خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

«امسال در ماه محرم سه اردوی جهادی برای ارائه خدمات درمانی به مناطق کم‌برخوردار در مشهد برگزار خواهد شد که در مجموع حدود ۱۴۰‌میلیون تومان برای برگزاری آن‌ها هزینه خواهد شد، اما ارائه خدمات رایگان خواهد بود.» این خبر را که سرپرست مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به شهرآرا اعلام کرد، از افزایش شمار اردو‌های جهادی در این ایام به نسبت مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

مهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به شروع یکی از اردو‌های جهادی دانشجویی (از امروز) که گروه صراط الحمید بسیج دانشجویی آن را برگزار می‌کند، اظهار کرد: این اردوی جهادی تا چهارم مرداد‌ماه ادامه دارد و حدود ۱۵۰ جهادگر از رشته‌های مختلف علوم‌پزشکی در هفت حوزه (شامل دندان‌پزشکی، پزشکی، بینایی‌سنجی، مامایی، فیزیوتراپی، غربالگری و موضوعات فرهنگی) به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. همه هزینه‌های این اردو که حدود ۷۰‌میلیون تومان است، توسط دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تأمین می‌شود و ارائه خدمات پزشکی در مدرسه مرتضی علی، واقع در کشمیری‌۴۷ (انت‌های جاده سیمان) صورت می‌گیرد. قرار است ۱۵۰۰ خدمت در این اردو ارائه شود.

گلشهر، اردوی دوم

او ادامه داد: اردوی دوم جهادی به صورت تخصصی توسط انجمن علمی اپتومتری خراسان‌رضوی در تاریخ‌های ۱۲ مرداد و ۹ شهریور‌ماه در حاشیه شهر مشهد برگزار خواهد شد. حدود بیست نفر از دانشجویان تخصصی بینایی‌سنجی در این اردو که در منطقه گلشهر برگزار می‌شود، حضور دارند. هزینه این اردو که در مدرسه‌ای برگزار می‌شود نیز حدود ۱۰‌میلیون تومان است که توسط دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تأمین می‌شود.

پنجتن، اردوی سوم

کاظمی بیان کرد: ۱۹ و ۲۰ مرداد‌ماه نیز یکی دیگر از کانون‌های دانشجویی در حوزه‌های دندان‌پزشکی، پزشکی، مامایی، فیزیوتراپی و‌… در روستای زین‌الدین، واقع در پنجتن برای ارائه خدمات به مردم فعال خواهد بود. این دانشجویان با گروهی از خیران همکاری دارند که آن‌ها نیز در زمینه هزینه‌ها مشارکت دارند. حدود ۶۰‌میلیون تومان هزینه برگزاری این اردو خواهد بود که حدود ۵۰‌درصد آن را خیران تأمین می‌کنند.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اظهار کرد: مانند سایر اردو‌های جهادی، در این اردو نیز در‌صورتی‌که افراد نیازمند درمان تخصصی‌تری باشند، به متخصص مربوط ارجاع داده می‌شوند. تلاشمان این است که خدمات به‌صورت رایگان به افراد ارائه شود. اگر فردی نیاز به درمان جراحی داشته باشد، کمک می‌کنیم تا با هزینه اندکی این کار صورت بگیرد. کاظمی افزود: هدف‌گذاری اصلی اردو‌های جهادی تأثیرپذیری دانشجویانی است که برای ارائه خدمات می‌روند تا با فضا‌های محروم آشنا شوند و پس از ادامه تحصیل به این مردم کمک کنند.

ارائه خدمت به ۴ هزار محروم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در‌همین‌باره از ارائه خدمت رایگان دندان‌پزشکی دویست دندان‌پزشک، رزیدنت و دانشجوی عمومی سال آخر دندان‌پزشکی از سراسر کشور به بیش از ۴ هزار فرد محروم و کم‌برخوردار مشهد خبر داد.

به گزارش وبدا، سیده حوریه موسوی با بیان اینکه اردوی جهادی دندان‌پزشکی توسط «قرارگاه جهادی حاج والی» با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بهزیستی، جمعیت هلال‌احمر، بسیج جامعه پزشکی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و‌… در مجتمع فرهنگی ثامن‌الائمه (ع) برگزار شد، افزود: در این اردوی هشت‌روزه دانشجویان سال آخر عمومی و رزیدنت‌های رشته‌های تخصصی دانشکده‌های دندان‌پزشکی مشهد، تهران، کرمان، اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و دیگر نقاط کشور از کودک تا سالمند، خدمات عمومی و تخصصی دندان‌پزشکی ارائه کردند، به‌طور متوسط روزانه بالغ بر پانصد نفر از مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و افراد زیرپوشش امور زندانیان، خانه‌های هلال، ستاد اجرایی فرامین حضرت‌امام (ره) و بهزیستی از خدمات رایگان عمومی و تخصصی دندان‌پزشکی بهره‌مند شدند. در این مدت روزانه بیش از پانصد خدمت و در مجموع بیش از ۴‌هزار خدمت دندان‌پزشکی ارائه شد.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *