بررسی موانع بر سر راه ساخت و ساز شهرداری مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

به منظور مدیریت یکپارچه و گره گشایی از برخی موانع و مشکلات بر سر راه ساخت و ساز شهرداری مشهد جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با استاندار خراسان رضوی دیدار و مسائلی از جمله بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر، کمربند جنوبی و طرح تفصیلی مشهد را به منظور گره گشایی مورد نقد و بررسی قرار دادند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در حاشیه این جلسه در مورد مسائل مطرح شده گفت: برخی از درخواست های شورای شهر و شهرداری مشهد به سمع و نظر استاندار رسید تا با توجه به انگیزه بوجود آمده ناشی از اقدامات اقتصادی ایشان در استان، برخی از موانع بر سر راه ساخت و ساز شهرداری مشهد رفع و مسائل مرتبط با سرمایه گذاری در شهر مشهد نیز برطرف شود.

وحید قربانی در خصوص بافت پیرامون اطراف حرم مطهر رضوی به عنوان یکی از مسائل مطرح شده در جلسه اذعان کرد: با توجه به این که در مورد بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی از گذشته مصوباتی وجود داشته و بر اساس آن سرمایه گذاری هایی شکل گرفته و افرادی دارای حقوق مکتسبه شده اند طرح های جدید با رعایت حقوق مکتسبه افراد صورت خواهد گرفت لذا قول داده شد که این مسئله پیگیری شده و سرمایه گذاری های مورد نظر از حالت توقف خارج شوند.

وی در همین راستا افزود: در ادامه جلسه موانع و مشکلات کمربند جنوبی به استاندار گزارش و بنا شد در قالب یک طرح هماهنگ شده با رعایت نکات محیط زیستی در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

به گفته مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در جلسه مذکور مسئله طرح های پهنه بندی ویژه حریم مشهد مطرح گشت که  قرار شد در چند ماه آینده توسط شهرداری و نظارت راه و شهرسازی اجرایی بشود. همچنین بلندمرتبه سازی  و طرح های تفصیلی مشهد هم بررسی شد تا با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *