انتقال مفاهیم ایمنی با ابزار هنر

  • ۵ سال قبل
  • 0

رییس سازمان جشنواره‌های جامعه ایمن بر انتقال مفاهیم ایمنی با ابزار هنر در حوزه ایمنی و بحران تاکید کرد.

امیر عزیزی در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن که در سینما هویزه برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال انتقال مفاهیم ایمنی با ابزار هنر بودیم و به همین منظور برگزاری جشنواره جامعه ایمن طراحی و پیاده‌سازی شد که به صورت دوسالانه برگزار گردد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در ۳ بخش، افزود: سازمان جشنواره‌های جامعه ایمن، این جشنواره را در ۳ بخش فیلم کوتاه، کاریکاتور جامعه ایمن و جشنواره دانش‌آموزی جامعه ایمن برگزار می کند.

رییس سازمان جشنواره‌های جامعه ایمن در خصوص سایر اهداف برگزاری این جشنواره، توضیح داد: هدف این است که علاوه بر اکران‌های مورد نظر برای مخاطبان خاص، این محصولات برای مردم نیز در ۲۰ فرهنگسرای شهر اکران گردد تا هر چه بیشتر با مفاهیم ایمنی و مدیریت بحران آشنا شوند و حساسیت‌های لازم در جامعه برای این منظور شکل گیرد.

عزیزی افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده جشنواره رشد از سال آینده به جشنواره جامعه ایمن افزوده شود.

وی با اشاره به حمایت از فیلم‌سازان مشهدی برای ارائه آثار خود در این حوزه، بیان کرد: قرار بود هزینه ساخت این فیلم‌ها با مشارکت شهرداری تامین شود اما به دلیل محقق نشدن بودجه این امر میسر نشد و امیدوارم برای دوره بعد این مهم اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: این رویکرد تنها برای فیلم‌سازان مشهدی برنامه‌ریزی می‌شود تا پایگاه آن در مشهد باقی بماند.

رییس سازمان جشنواره‌های جامعه ایمن در خصوص همکاری‌های صورت گرفته در رابطه با پخش فیلم‌های تولید شده، گفت: جدیت لازم در این خصوص در دوره اول دیده نشد و همکاری لازم در دستگاه‌های مختلف در این زمینه وجود نداشت. حتی در بین سازمان‌هایی که به صورت مستقیم با بحران و ایمنی سروکار داشتند.

وی افزود: شاید یک دلیل آن باشد که سازمان‌های متولی هنوز به این باور نرسیده‌اند که ابزار هنری تاثیرگذارتر از صدها ساعت ارائه کنفرانس و سخنرانی است.

عزیزی گفت: متاسفانه هنوز نگرش تاثیرگذاری بحران در حوزه فرهنگ در کشور وجود ندارد. نگرش حاکم سازه‌ای است و قائل به استحکام بناها، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات و غیره است.

وی بیان کرد: همه دنیا این مسیر را طی کردند و در نتیجه به این خروجی رسیدند که فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار موثرتر می‌تواند عمل کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه