در تامین کاغذ باید به عدالت توجه کرد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفر خود به مشهد، در هتل فرهنگ و هنر پاسخ گوی پرسش های اصحاب رسانه بود. در این نشست، اصحاب رسانه های مکتوب و مجازی مشهد دغدغه های خود را با محمدخدادی در میان گذاشتند اما به نظر می رسید دست کم بخشی از پاسخ های معاون جدید وزیر در امور مطبوعات آن ها را قانع نکرده است. مسئله‌ای که مورد توجه حاضران در این جلسه قرار گرفت، تشکیل نظام صنفی خبرنگاران بود که معاون وزیر در این باره گفت: قانون تشکیل نظام صنفی در مجلس در دست نمایندگان است، منتها بین خود خبرنگاران درباره آن اتفاق نظر وجود ندارد. قانون تقریبا تکمیل شده است و ما نیز در ارتباط با این قانون آنچه از دستمان برمی آمده‌است انجام داده ایم و دوباره در دستور کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است. با این همه درباره بندهایی از این نظام صنفی برخی معتقدند قانون یادشده خبرنگاران را بیشتر به دولت یا صنفشان وابسته می کند و برخی عکس این نظر را دارند. او ادامه داد: بگذارید صادقانه به شما بگویم، پیش بینی می شود من ۲ سال در معاونت مطبوعاتی باشم، در این مدت مجلس عملا از شهریور درگیر انتخابات است و مجلس آینده نیز ۶ ماه طول می کشد تا مستقر شود، بعد هم به اواخر دولت می رسیم؛ بنابراین نمی دانم آیا می توانیم این قانون را به تصویب برسانیم یا نه. ولی آنچه از دست خود ارشاد برمی آید، یکی درباره بیمه است که برایش ساز و کارهایی ایجاد کرده ایم و باید تا اندازه ای تقویت شود و جدیت به خرج داده شود. خود رسانه ها نیز باید نیروهایشان را بیمه کنند. مرحله دوم سامانه ای است که در سازمان تأمین اجتماعی است و مرحله سوم صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان است که در این رابطه اقداماتی صورت گرفته است.
این مسئول فرهنگی و پیشکسوت عرصه رسانه، با اذعان به اهمیت امنیت شغلی خبرنگاران، تأمین امنیت شغلی را وابسته به ۳ مؤلفه چرخه اقتصادی، محتوا و هویت رسانه دانست. او در عین حال تأکید کرد که اقتصاد مطبوعات باید از فروش آن تأمین شود. خدادی با تأیید نبود امنیت شغلی و حتی جانی برای خبرنگاران وعده داد که امسال ۳۰۰۰ خبرنگار در کشور بیمه شوند که ۱۰ درصد آن از استان خراسان رضوی خواهد بود.
مسئله اختصاص کاغذ به روزنامه ها موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد که معاون وزیر تأکید کرد باید در این مسیر کاغذ به دست خود رسانه برسد و سوءاستفاده ای نشود.خدادی خاطرنشان کرد: ما ۳۰۰ روزنامه در حال انتشار داریم و از سویی لازم است که ما بیش از قوه قضائیه به عدالت توجه کنیم، چون کارکرد رسانه با عدالت رابطه مستقیم دارد و اثر رسانه زمانی هویدا می شود که انصاف و عدالت در آن لحاظ شده باشد.او افزود: هفته گذشته ۳۰۰ تن کاغذ در این زمینه تخصیص داده شد که آقای وزیر دستور تأمین ارز آن را هم دادند و این کاغذها به مرور در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

منبع : شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *