کمک به هموطنان سیلزده در شورای شهر مشهد تصویب شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

پنجاه و ششمین نشست شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه چندین مصوبه داشت که کمک ۴۰ میلیارد ریالی شهرداری این کلانشهر به هموطنان سیلزده و نیز رفع نقص طرح جامع مشهد از مهمترین آنها بود.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این چارچوب به طرح دو فوریتی کمک شهرداری این کلانشهر را به سیلزدگان بررسی و مصوب کردند. پیشنهاد شهرداری به شورای شهر مشهد کمک ۲۰ میلیارد ریالی بود که با پیشنهاد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و موافقت اعضای شورا این مبلغ به ۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

معان برنامه ریزی شهرداری مشهد در این نشست گفت: خراسان رضوی به عنوان معین خدمترسانی به گلستان انتخاب شده لذا افزایش کمک به آن استان سیلزده ضروری است.

شهریار آل شیخ افزود: منابع این کمک از محل سرجمع بودجه و صرفه جویی در اعتبارات جاری شهرداری مشهد تامین می شود.

 

* خدمترسانی رایگان اتوبوسرانی

شورای شهر مشهد در نشست امروز خود لایحه ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی در ایام خاص و نیمه شعبان را نیز بررسی و مصوب کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد و سازمان اتوبوسرانی اجازه داده شد جهت شتاب در عبور و مرور، جا به‌ جایی شهروندان و زائران در مناسبت نیمه شعبان مصادف با یکم اردیبهشت ماه آتی در مسیر خطوط عبوری یا منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) رایگان باشد.

مجتبی بهاروند افزود: همچنین مقرر شد خدمت اتوبوسرانی مشهد برای دیگر مناسبتهای شامل سالروز میلاد امام ‌رضا(ع)، راهپیمایی روزهای قدس، ۲۲ بهمن، ۱۲ بهمن و ۱۳ آبان نیز بطور رایگان صورت گیرد. ارائه سرویس دهی رایگان به تماشاچیان مسابقات لیگ برتر فوتبال در مشهد نیز از بندهای این مصوبه است.

همچنین در این جلسه با تصویب شورای شهر مشهد به شهرداری مشهد اجازه داده شد دو دستگاه اتوبوس مدل ۴۵۷ با عمر بالای ۱۰ سال را به ارزش یک میلیارد و ۵۵ میلیون ریال از محل اتوبوسهای مازاد خطوط شهری به مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان هبه کند. همچنین مصوب شد دو دستگاه خودرو ون مناسب سازی شده نیز با حفظ مالکیت در اختیار آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) مشهد قرار گیرد.

 

* طرح جامع

تصویب لایحه الزام شهرداری به پیگیری رفع نواقص طرح جامع مشهد از دیگر مصوبات نشست امروز شورای شهر بود.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طرح جامع این کلانشهر مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی سال ۱۳۹۶ رونمایی و ابلاغ شد.

محمدهادی مهدی نیا افزود: طی فرایند تهیه طرح از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۵ مشاور آن خلع شد لذا طرح جامع مشهد در زمان تصویب نهایی فاقد مشاور بود. بر این اساس بخشی از اسناد طرح جامع مشهد برای تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی نرسید.

وی ادامه داد: به همین خاطر طرح جامع مشهد با نواقص ابلاغ و در ابلاغیه شورای عالی معماری و شهرسازی هم اذعان شد تعدادی از اسناد ناقص است که می بایست ظرف مدت سه ماه توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برطرف می شد ولی این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر مشهد بر تاثیر مستقیم این اسناد بر طرحهای زیرمجموعه ‘طرح جامع و طرحهای تفصیلی مشهد’ تاکید و بیان کرد: بخشی از طرحهای تفصیلی مشهد هم اینک پیشرفت اجرایی ۹۰ درصدی دارند لذا باید نماینده عالی خراسان رضوی، اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری مشهد نسبت به رفع نواقص طرح جامع و پیگیری اسناد اقدام کنند تا شورای شهر مشهد پس از رفع آنها بتواند بررسی طرحهای تفضیلی را آغاز کند.

وی گفت: طبق مصوبه امروز شورای شهر مشهد شهرداری مکلف است ظرف مدت سه ماه نسبت به پیگیری رفع نواقص طرح جامع این کلانشهر اقدام کند.

 

* نامگذاریها

نامگذاری تعدادی از بوستانها و خیابانهای شهر مشهد نیز از دیگر مصوبات نشست امروز شورای شهر بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: طبق این مصوبات خیابان پاستور ۱۸ با حفظ شماره به نام ‘استاد علی باقرزاده’ از شاعران بنام مشهدی و مجموعه ورزشی آبی واقع در شهرک شهید آوینی ‘گلشن’ نامگذاری شدند.

احسان اصولی افزود: همچنین بوستانی بی نام در منطقه واقع در خیابان ادیب ۱۹ به ‘آوا’، بوستان واقع درخیابان راستی ۲ به ‘بیداری’، بوستان واقع در خیابان آزاده ۱۸ به ‘نیکی’، بوستان خطی واقع در خیابان شهید فلاحی ۲ به ‘دریا’، بوستان خطی واقع در خیابان شهید فلاحی ۴ به ‘پرستو’ و بوستان واقع درخیابان آزادی ۱۰۳ به ‘سپیدار’ نامگذاری شدند.

وی ادامه داد: همچنین محلی بی ‌نام واقع در خیابان شهید فلاحی ۴/۲ به ‘حمزه’ نامگذاری می شود و یک سالن از سالنهای مجموعه ورزشی بهشت در منطقه ۴ مشهد هم به ‘شهید جواد ایزدی’ نامگذاری می شوند. در ادامه این مصوبه بوستان خطی واقع در حد فاصل شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر مشهد ‘زندگی’ و همچنین بوستان تازه تاسیس واقع در محله انصار ‘امید’ و باغ گیاهشناسی این کلانشهر ‘باغ گیاهشناسی مشهد’ نام گرفتند.

تصویب لایحه مجوز دریافت بهای خدمات از پرونده های مطرح در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری از سوی مودیان، از دیگر مصوبات نشست امروز اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *