سامانه بارشی هفته آینده در خراسان رضوی قوی‌تر از قبل است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی هفته آینده در مقایسه با سامانه‌های پیشین قوی‌تر است و میانگین بارشی بیشتری را برای کل استان پیش‌بینی می‌کنیم.

در پی صدور اطلاعیه شماره ۵ و ۶ سازمان هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر بارش تگرگ عصر دیروز و ورود سامانه بارشی قوی در هفته آتی، برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سراغ رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان رفتیم.

یحیی قائنی‌پور ضمن اشاره به اطلاعیه‌های شماره ۵ و ۶ سازمان هواشناسی که دقایقی پیش صادر شد، گفت: با توجه به بارش تگرگ عصر دیروز در شهرستان‌ها و توابع صالح‌آباد، سرخس، فریمان، تربت جام، باخزر، تربت حیدریه و مشهد، بیشترین حجم بارش تگرگ در شهر مشهد در مناطق خیابان سرخس، پنج تن و ارتفاعات خلج رخ داده است..

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با ورود سامانه بارندگی هفته آینده که از شنبه آغاز و در روزهای یکشنبه و دوشنبه تقویت می‌شود، حجم زیادی از بارندگی را در کل استان شاهد هستیم.

قائنی‌پور با بیان این مطلب که احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان رضوی از جمله رودخانه کشف رود بسیار بالا است، اظهار کرد: سامانه بارشی هفته آینده در مقایسه با سامانه‌های پیشین قوی‌تر است و میانگین بارشی بیشتری را برای کل استان پیش‌بینی می‌کنیم، بر همین اساس اطلاعیه‌های مذکور به ستاد مدیریت بحران استان هم اعلام شده تا در زمان باقی مانده اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در روزهای اعلام شده از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات به خصوص در روزهای یکشنبه تا سه شنبه جدا اجتناب کنند، چراکه در روز یکشنبه علاوه بر بارندگی و تگرگ وزش باد شدید و رعد و برق هم داریم، بنابراین احتمال صاعقه در ارتفاعات بسیار بالا است و منجر به خسارت‌های جانی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای سال با وجود هشدارهای فراوانی که در موارد جوی بحرانی داشتیم، برخی شهروندان بی‌توجهی کردند، گفت: خواهش ما این است به خصوص نسبت به بارندگی‌های هفته آینده موارد احتیاطی و هشدارها را جدی بگیرند، زیرا همان طور که بیان شد، این سیستم نسبت به سیستم‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ شاهد آن بوده‌ایم قوی‌تر پیش‌بینی می‌شود.

منیع: خبرگزاری فارس- خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *