وجود ۲۶ پروژه ناتمام کتابخانه‌ای در استان

  • ۱۳ روز قبل
  • 0

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در سطح استان ۲۶ پروژه ناتمام کتابخانه ای وجود دارد که برای تکمیل و تجهیز آن نیازمند مشارکت خیران و تخصیص اعتبارات دولتی هستیم.
حسین نوربخش در حاشیه افتتاح سیزدهمین کتابخانه عمومی کاشمر در شهر فرگ‌قلعه تصریح کرد: هر جایی که مردم پای کار پروژه‌ها  و کارهای فرهنگی بودند، به بهترین نحو انجام شده است.
وی با اشاره به نام‎گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم خاطرنشان کرد: امروز این کتابخانه در کاشمر با مشارکت خیران به عنوان اولین کار فرهنگی در سال جاری افتتاح شد و تا پایان سال نیز ه‍شت کتابخانه دیگر با مشارکت خیران و همچنین از محل اعتبارات تملک دارایی در شهرستان های خراسان رضوی تکمیل می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: هم‎اکنون ۲۶ پروژه ناتمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل، تجهیز و بهره برداری از آن نیازمند مشارکت و همراهی خیران هستیم.
وی با اشاره به این که یکی از نمادهای تحقق عدالت فرهنگی در سطح جامعه، ایجاد کتابخانه و تکیه بر اصل دسترسی‌پذیری است، یادآور شد: به هر میزان کتاب و کتابخانه در دسترس مردم بیشتر قرار گیرد، قطعا سرانه مطالعه افزایش می یابد و گواه این ادعا حضور پرشور و شوق اقشار مختلف مردم در مراسم افتتاح این کتابخانه‌هاست.
نوربخش با بیان این که کارکرد کتابخانه‌های عمومی در رویکرد جدید به منزله یک پایگاه اجتماعی است، ادامه داد: در رویکرد جدید فضای کتابخانه‌ها صرفا محلی برای مطالعه و امانت دادن کتاب نخواهد بود، بلکه برای کسب و کارها، آموزش ها و بالابردن مهارت‌های افراد برنامه داریم تا این مجموعه‌ها منشأیی برای آینده‌سازی باشد.
وی با اشاره به وجود ۱۵۲ کتابخانه نهادی، ۷۸ کتابخانه مشارکتی و ۴ کتابخانه مستقل در خراسان رضوی، تصریح کرد:امسال بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه ها در دستور کار قرار دارد.
منبع : خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *