معاون استاندار خراسان رضوی:این استان از بازار سرمایه محروم است

  • ۹ ماه قبل
  • 0

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت:تامین مالی‌های زیادی در کشور از طریق بازار سرمایه انجام می شود ولی متاسفانه خراسان رضوی از این امکان محروم است.

ابوالفضل چمندی روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: به همین دلیل برگزاری همایش “تامین مالی و بازار سرمایه” برای اولین بار با هدف تامین سرمایه از منابع مالی حرفه‌ای در بازارهای سرمایه در مشهد در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد:سعی ما بر این است که شرکت‌های تامین سرمایه با فضای تولید و فعالان اقتصادی خراسان رضوی آشنا شوند و بتوانیم سهم مشهد را از بازار سرمایه افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تامین سرمایه در استان از طریق بازار سرمایه و بورس به نتیجه برسد و بر اساس همین رویکرد برخی از شرکت‌ها نیز وارد فرابورس شده اند.

چمندی افزود: بر اساس قوانین بازار سرمایه و بورس باید شرکت‌ها فعالیت شفافیت داشته باشند و زمانی که شرکت‌ها به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را انجام دهند منجر به رشد صنعت و اقتصاد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که تالار سرمایه در استان خراسان رضوی احیا شود و توسعه پیدا کند و از سوی دیگر امکان عمق دهی بازار خراسان رضوی توسط شرکت‌های خصوصی فراهم و نوسانات بازار در بورس کنترل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر این اقدام به شرکت‌های ما هم کمک می‌کند تا ظرفیت‌هایشان را برای صادرات بزرگ‌تر کنند و بتوانند در کشورهای منطقه نقش پررنگی داشته باشند.

چمندی افزود:مدیران سازمان بورس کشور طی روزهای آینده از چند شرکت بازدید می کنند و کلاس‌های آموزشی‌ در این زمینه نیز برای آشنایی کامل فعالان اقتصادی با بورس و بازار سرمایه برگزار می‌شود تا در نهایت موجب بزرگ‌ شدن بازار اقتصادی خراسان رضوی شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *