رشد ۶۷۵ درصدی اعتبارات مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی مشهد

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی شهر، در سال ۱۴۰۲ افزایش ۶۷۵ درصدی داشته است.

حمید ضمیری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد در راستای حفظ، مرمت، احیا و تملک ابنیه و بافت‌های تاریخی ۶۷۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اظهار کرد: این اعتبار در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۸۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این بودجه، در قالب پروژه‌های زودبازده و احیاء گذرهای تاریخی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، اعتبارات دیگری نیز در نظر گرفته شده که این رویکرد نشانگر توجه ویژه شورای ششم به موضوع مهم صیانت از تاریخ و هویت شهری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص می‌توان به احیاء راسته بازارهای تاریخی و قدیمی شهر، احیاء مسیرهای تشرف، احیاء ابنیه تاریخی و واجد ارزش، جداره‌سازی ابنیه تاریخی، حفاظت از حریم منظر مرقد منور رضوی(ع)، احیاء مسیر حرکت امام‌رضا(ع) و ارتقاء کیفیت زندگی در بافت‌های تاریخی اشاره کرد.

ضمیری گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در تداوم این رویکرد، ضمن حمایت از افزایش این اعتبارات برای سال‌های آینده، انتظار دارد که شهرداری با اولویت نسبت به جذب اعتبار و اجرای پروژه‌های مصوب اقدام کند.

وی ادامه داد: دیگر خواسته و مطالبه ما، اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی از جمله اجرای کامل قوانین حمایت از مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی- فرهنگی و ضوابط حفاظت از بافت‌های تاریخی است. با اجرای کامل وظایف و ماموریت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی دخیل، تمامی ابنیه تاریخی و واجد ارزش در سطح شهر مشهد احیاء خواهد شد و بهره‌برداری متناسب با این ابنیه صورت می‌گیرد.

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *