پروژه‌های شهر مشهد پیوست پدافند غیرعامل دارد

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

شهردار مشهدمقدس گفت: پدافند غیرعامل کم کردن بحران است. کاهش خسارات، آسیب‌ها و حذف آن‌ها در بحران‌ها است. در حوزه مدیریت بحران در شهرداری اقداماتی صورت گرفته که ۲۰ سالن مدیریت بحران مجهز داریم.

محمدرضا قلندرشریف، در نشست هم‌اندیشی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور با مدیریت شهری مشهد مقدس که امروز صبح پنجشنبه در تالارشهر مشهد برگزار شد، اظهارداشت: پدافند غیرعامل موضوع جدیدی است، اما با درایت رهبر انقلاب اسلامی و انتصاب دکتر جلالی و باتوجه به اینکه از سال ۸۲ رسما این موضوع آغاز شده تحول بیشتر از این سال‌ها است.
وی گفت: پدافندغیرعامل کم کردن بحران است. کاهش خسارات، آسیب‌ها و حذف آن‌ها در بحران‌ها است. در حوزه مدیریت بحران در شهرداری اقداماتی صورت گرفته که ۲۰ سالن مدیریت بحران مجهز داریم.
شهردار مشهد تصریح کرد: در گذشته پروژه‌هایی اجرایی شده که به موضوع پدافند غیرعامل آن توجه نشده است. پروژه سپاد یکی از این موارد است که حتی پیوست پدافندغیرعامل نداشت.
وی‌گفت: پروژه‌های‌ ما در حال حاضر پیوست دارد و اکنون در پروژه‌های قطار شهری و خط ۳-۴ این پیوست وجود دارد.
شهردار مشهد تصریح کرد: در مناسبت‌های فرهنگی و جشن‌ها و همین تجمع ( مدافعان حریم خانواده) روز گذشته، همه آن پدافند غیرعامل است. حتی موضوع حجاب که از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند خود پدافند غیرعامل است.
به گفته وی، امنیت ملی ما منوط به امنیت همه مسائل است از جمله امنیت غذایی و امنیت شهری و امنیت سایبری. در شهرداری مشهد نیز در زمینه امنیت سایبری اقدامات موثری صورت گرفته است.

پدافند غیرعامل یک موضوع مزاحم در مدیریت شهری نیست

مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست نیز گفت:یکی‌ از اثرگذارترین بخش‌ها در مدیریت شهری که باید روح حاکم باشد رویکرد پدافند غیرعامل است. حدود ۲۰ سال این ادبیات در حال طرح و برنامه‌ریزی است.
وی اظهارداشت: پدافند غیرعامل یک موضوع مزاحم در مدیریت شهری نیست. الزمات قانونی پدافندغیرعامل وجود دارد و این باید برای مدیران درونی باشد که اگر یک سازه‌ای در شهر درحال ساخت در زمان بحران بتواند کمک کند.
وی گفت: یکی‌ از مشکلات ما ساختار مدیریتی پدافندغیرعامل در شهرداری است. ما دوام ثامن را داریم که بیش از ۸۰۰ نفر از مردم را درگیر آن کرده‌ایم و مشغول فعالیت هستند.
به گفته وی، باید پیگیری‌هایی‌صورت بگیرد و مدیرکلی در این زمینه تعیین شود که ساختار آن باید از وزارت کشور پیگیری شود.

 

منبع :شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *