انهدام باند کشوری سرقت‌های زنانه در مشهد

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0


رئیس پلیس مشهد: تاکنون ۵عضو این باند دستگیر شده‌اند و شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد

اتوبوس به ایستگاه رسید. جمعیت زیادی به سمتش رفتند. تعدادی به‌سختی توانستند خودشان را درون اتوبوس جا بدهند، تعدادی نیز اصلا دستشان به نرده‌های اتوبوس نرسید. زن میان‌سال یکی از همان‌هایی بود که دیگر توان انتظارکشیدن برای رسیدن اتوبوس بعدی را نداشت و توانست با شکافتن جمعیت، هر طوری بود لابه‌لای مسافران فشرده سوار اتوبوس شود. هرچند نیم‌ساعت بعد با دریافت یک پیامک عجیب از سوارشدنش پشیمان شد. با پیامکی که برایش آمده بود فهمید که نزدیک به ۱۰میلیون تومان از حسابش برداشت شده است، وقتی درون کیفش را گشت، تازه متوجه شد که کارت‌بانکی‌اش نیست. ازقضا او برای فراموش‌نکردن رمز، این عدد چهاررقمی مهم را روی یک‌تکه کاغذ نوشته و کنار کارت گذاشته بود. شکایت زن پنجاه‌وپنج‌ساله و چندین زن دیگر با ردزنی‌های گسترده پلیس همراه شد و درنهایت یک باند کشوری سرقت‌های زنانه در مشهد متلاشی شد.
ماجرای این پرونده با گزارش چندین جیب‌بری‌ و سرقت از کیف‌دستی زنان به پلیس مشهد آغاز ‌شد. در چشم‌برهم‌زدنی مشخص شد که پلیس با سارقانی سریالی روبه‌روست. شکایت‌ها یکی پس از دیگری وصول می‌شد تا اینکه دستورات ویژه سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، را به همراه داشت.
براساس این دستورات تخصصی، گروهی از مأموران کلانتری بانوان مشهد مأمور رسیدگی فوری به پرونده شدند. بررسی‌های اولیه باتوجه‌به شواهد و اظهارات مال‌باختگان نشان داد که این سرقت‌ها بیشتر در مراکز خرید و دیگر مکان‌های پرتردد، همچون اتوبوس‌های درون‌شهری، آن هم ظهرها و نزدیک غروب انجام شده است.

نمایی از سرقت‌های تیزدستانه
بازبینی دوربین‌های مداربسته محل‌ سرقت‌ها نشانگر این بود که سارقان چند زن هستند و به‌طور کاملا حرفه‌ای با شناسایی سوژه‌های خود در مکان‌های پرتردد در اقدامی تیزدستانه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، کارت‌های بانکی و دیگر محتویات داخل کیف‌ زنان می‌کنند.
در بررسی سرقت از زن پنجاه‌وپنج ساله در اتوبوس نیز مشخص شد که اعضای این باند پس از سرقت کارت‌بانکی مال‌باخته، ۹۸‌میلیون ریال از حسابش را ظرف کمتر از ۱۵دقیقه برداشت کرده‌اند.

شناسایی مشخصات سارقان
مأموران کلانتری بانوان با به‌دست‌آوردن مشخصات ظاهری متهمان، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را با پایش نامحسوس محل احتمالی تردد اعضای این باند آغاز کردند. پس از سه روز گشت‌زنی هدفمند، سرانجام دو زن در محدوده خیابان شیرازی شناسایی و در حال سرقت محتویات کیف یک زن جوان در عملیات غافل‌گیرانه دستگیر شدند.
در بازرسی بدنی از متهمان، یک دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی کارت عابربانک و مدارک هویتی افراد ناشناس کشف شد.

قم، تهران، کرج و مشهد

متهمان هر دو خواهر بودند و درمجموع بیش از بیست‌سابقه کیفری به جرم جیب‌بری در شهرهای مشهد، قم، تهران و کرج را دارند. آن‌ها در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند، اما در رویارویی با تصاویر به‌دست‌آمده از آن‌ها در صحنه‌های جرم و همچنین رویارویی با مال‌باخته‌ها و ادله پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشودند و در چندین مرحله بازجویی به ۲۶فقره سرقت با روش جیب‌بری و کش‌روی در مراکز تجاری، وسایل نقلیه عمومی سطح شهر مشهد با همدستی زنی سی‌ودو‌ساله که با آن‌ها نسبت فامیلی دارند، اعتراف کردند.
بررسی شگرد متهمان نشان داد که آن‌ها به‌صورت باندی اقدام به سرقت می‌کرده‌اند و یک نفرشان نقش بپا را داشته است. نفر بعدی نیز با تعریف و تمجید یا پرسیدن آدرس از طعمه، او را سرگرم کرده و نفر سوم در اقدامی تیزدستانه با دو انگشت در پوشش لباس اقدام به سرقت محتویات داخل کیف‌های دوشی زن‌ها می‌کرده است.
متهمان پس از این سرقت‌، بلافاصله سوار یک خودرو ساینا شده و متواری می‌شدند. پیگیری‌ها نشان داد که دو مرد سرنشین خودرو ساینا، همسر و پسر یکی از اعضای باند بوده‌اند.

ورود مردانه به پرونده
در ادامه این عملیات مأموران کلانتری بانوان با پشتیبانی گروهی از مأموران مرد پایگاه ثامن پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با محاصره مخفیگاه اعضای باند در محدوده بولوار رسالت متهم و دو همدست دیگر آن‌ها را که مرد هستند، در اقدامی ضربتی دستگیر کردند. در ادامه با توقیف یک دستگاه سواری ساینا در بازرسی از محل، چندین قاب گوشی‌های هوشمند و تعدادی کارت‌های عابربانک و مدارک هویتی کشف شد.
تاکنون به گفته فرمانده انتظامی مشهد شانزده‌نفر از مال‌باخته‌ها شناسایی شده‌اند و باتوجه‌به گزارش سرقت‌های مشابه، تحقیقات تکمیلی برای کشف جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

منبع :شهرآرا

انتهای پیام ://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *