جدال خونبار مال باخته با زورگیران مخوف!

  • ۳ سال قبل
  • 0

جوانی که هدف زورگیران مخوف قرار گرفته بود، در جدالی خونین با دزدان، نه تنها اموالش را از دست داد بلکه به شدت با ضربات چاقو مجروح شد.
این حادثه تلخ بامداد یکم تیر در زیر پل فجر مشهد هنگامی رخ داد که جوان ۲۸ ساله ای مشغول گفت وگو با گوشی تلفن همراهش بود و قصد داشت به منزلش بازگردد. در همین حال ناگهان دو زورگیر که او را طعمه ای مناسب برای ربودن اموالش یافتند به سوی جوان مذکور حرکت کردند. یکی از زورگیران در یک لحظه چاقویش را بیرون کشید و تیغه آن را در هوا چرخاند تا با ترساندن جوان ۲۸ ساله، وجوه نقد و دیگر اموال او را سرقت کنند اما جوان یاد شده که قصد نداشت به همین راحتی اموالش را از دست بدهد، به مقاومت در برابر زورگیران پرداخت.
این دو جوان بی رحم به او فرصت هیچ عکس العملی را ندادند و ناگهان ضربات چاقو را بر پیکرش فرود آوردند. در حالی که دست، سینه و کتف، این جوان بی گناه به شدت زخمی شده بود و خون از پیکرش بیرون می زد، او یکی از دزدان مخوف را در آغوش را گرفت و رهایش نکرد. فریادهای مرد زخمی برای استمداد از دیگران، بالاخره توجه چند رهگذر را به خود جلب کرد. او که به خاطر خون ریزی رمقی در بدن نداشت و مدام تهدید به مرگ می شد باز هم، زورگیر را همچنان در میان دستانش محکم می فشرد تا این که دو تن از شهروندان وظیفه شناس با دیدن این صحنه خونبار، به یاری وی شتافتند. در همین حال دزد خطرناکی که همچنان به تهدید ادامه می داد با مشاهده هجوم شهروندان برای یاری رساندن به جوان مجروح، بی درنگ گردنبند طعمه خون آلود را قاپید و با سرقت پول های نقد او از محل گریخت اما شهروندان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و از فرار زورگیری جلوگیری کردند که به چنگ مال باخته افتاده بود.
چند دقیقه بعد نیروهای گشت کلانتری میرزاکوچک خان در محل وقوع این حادثه وحشتناک حضور یافتند و حلقه های قانون را بر دستان زورگیر مخوف گره زدند. لحظاتی بعد نیز امدادگران اورژانس مرد مجروح را به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال دادند که بلافاصله تلاش کادر پزشکی برای نجات جان وی آغاز شد. خوشبختانه ضربات چاقو به نواحی حساس بدن وی اصابت نکرده بود و این جوان مداوا و از بیمارستان ترخیص شد. از سوی دیگر تحقیقات نیروهای انتظامی با صدور دستوری از سوی سرهنگ علی عبدی (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) از متهم ۱۸ ساله در حالی آغاز شد که بررسی ها نشان داد، این متهم خطرناک اهل استان سیستان و بلوچستان است که در بولوار کشمیری شهرک مهرگان اقامت دارد. «ایمان-گ» که به اتهام زورگیری با سلاح سرد تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود با اعتراف به زورگیری وحشتناک از جوان ۲۸ ساله گفت: با «الف» (متهم فراری) از حدود دو ماه قبل در یکی از پارک های طبرسی آشنا شدم و رفاقت صمیمانه ای بین ما ایجاد شد تا جایی که اوقات زیادی را در کنار هم سپری می کردیم. او که جوانی سابقه دار است و مدعی بود در گوشی قاپی و زورگیری های زیادی نقش داشته، به من پیشنهاد کرد با کمک یکدیگر از مردم زورگیری کنیم و با فروش اموال سرقتی، به مالخران مخارج خودمان را در بیاوریم! من هم که تا به حال زورگیری نکرده بودم، ابتدا می ترسیدم با او همراه شوم ولی «الف» اصرار کرد که مشکلی پیش نمی آید چون من قبلا خیلی زورگیری کرده‌ام! و مرا قانع کرد که او را همراهی کنم.
حدود ساعت ۲ بامداد بود که تصمیم گرفتیم برای زورگیری از مردم راه بیفتیم.
وقتی به زیر پل فجر رسیدیم، جوانی را دیدیم که با گوشی تلفن در حال مکالمه است. با اشاره «الف» موقعیت را مناسب دیدیم و به طرف او هجوم بردیم. «الف» چاقو کشید و آن جوان را مجروح کرد ولی من گرفتار شدم. متهم پرونده زورگیری مسلحانه از مردم، ادامه داد: وقتی در کلاس هشتم ترک تحصیل کردم، تصمیم گرفتم به برادرم در تامین هزینه های زندگی کمک کنم چرا که پدرم از هشت سال قبل به سرطان ریه دچار شده است و نمی تواند کار کند! او در گذشته راننده اتوبوس مسافربری بود ولی از مدتی قبل برادرم سر کار می رفت و مخارج زندگی را می پرداخت در این میان من هم در پارک ها و خیابان ها با دوستانم وقت می گذراندم تا این که از ۱۲ سالگی به کشیدن سیگار روی آوردم و الان هم مواد مخدر مصرف می کنم!
این زورگیر مخوف ادامه داد: بعد از ترک تحصیل شاگرد سنگ کاری شدم تا این حرفه را بیاموزم ولی بعد از مدت کوتاهی این شغل را رها کردم و تصمیم گرفتم به گچ کاری ساختمان بپردازم ولی مسیر زندگی ام را دوستان ناباب تغییر دادند و افرادی مانند «الف» مرا نابود کردند. حالا هم که گرفتار شده ام، نمی دانم به سرنوشتی انتظارم را می کشد و…
با توجه به اهمیت ماجرای زورگیری های مسلحانه و ایجاد رعب و وحشت در شهر، دستورات ویژه ای از سوی سردار محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای دستگیری همدست این زورگیر خطرناک در حالی آغاز شده است که مال باخته در جدالی خونبار با دزدان مخوف، از مرگ نجات یافت اما پلیس همواره توصیه می کند هنگام مواجهه با زورگیران و سارقان مسلح، از هر گونه درگیری که جان افراد را به خطر اندازد به جد خودداری کنید و تنها مشخصات چهره یا وسیله نقلیه زوگیران را به خاطر بسپارید تا پلیس را برای شناسایی و دستگیری مجرمان یاری دهید.
شایان ذکر است، با معرفی زورگیر دستگیر شده به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دستورات محرمانه قضایی نیز برای ردیابی و دستگیری متهم فراری صادر شده است و ماموران انتظامی با استفاده از راهنمایی های قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) تلاش گسترده ای را در این باره آغاز کرده اند.
منبع: خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه