ورود بیش از ۶٫۳ میلیون زائران نوروزی به خراسان رضوی

  • ۱ سال قبل
  • 0

به گزارش پایگاه خبر مردم مشهد،  حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز یکشنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ در هفتمین نشست خبری که در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان برگزار شد، گفت: از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان پنجم فروردین ماه جاری ۶ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۷۰۷ نفر زائر وارد استان شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: طی این مدت پنج میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۲۰ نفر شب اقامت در استان ثبت شد که چهار میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۴ نفر شب اسکان در کلانشهر مشهد ثبت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین سوخت از مصوبات کارگروه ملی زیارت تامین به موقع و میزان کافی سوخت بود که به خوبی محقق شد و وضعیت رفاهی، بهداشتی و خدماتی جایگاه‌های سوخت مورد تاکید قرار گرفت که این موضوع به صورت کامل و موثر حل شد.

او ادامه داد: کارت‌های سوخت جایگاه‌ها اول امسال برداشته شد که نگران بودیم در آغاز سال برخی زائران بدون کارت سوخت خود وارد جریان سفر شوند و با مشکل مواجه شوند از این رو وزیر کشور از وزیر نفت تقاضا کرد که در خراسان رضوی این موضوع اجرایی نشود که جای قدردانی دارد.

گنابادی نژاد به تغییراتی در جریان سفر زائران اشاره کرد و گفت: طی ۲ روز اخیر درصد رشد زیادی ورودی زائر از جاده‌های شمال داریم که کم سابقه است و رشد ۶۰ درصدی در این زمینه را شاهدیم.

وی ادامه داد: تغییر زمان سفر و تقارن ماه رمضان احتمالا علت این تغییر مسیر مسافران جاده‌ای از شمال به مشهد است که موجب افزایش بار ترافیکی در جاده‌های شمالی و ورودی‌های شمالی به مشهد شده است.

توزیع ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در خراسان رضوی

علی اصغر اصغری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی نیز در این نشست بیان کرد: از ۱۶ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری حدود ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده است که رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در این زمینه شاهد هستیم.

وی افزود: هم‌چنین در این مدت ۳۲ میلیون متر مکعب گاز سی. ان. جی توزیع شده است که رشد پنج درصدی نسبت به پارسال را نشان می‌دهد.

اصغری با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر از ۲۵ اسفند ماه در چهار جایگاه سوخت مشهد آغاز شد، گفت: سال گذشته ۵.۵ میلیارد لیتر سوخت در استان توزیع شد که ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با بیان این که حدود هزار و ۵۰۰ فقره بازدید در ایام تعطیلات از جایگاه های عرضه سوخت ‌در استان انجام شده است افزود : سوخت رسانی به صورت شبانه روزی در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف بنزین در روز ۲۹ اسفند با ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مصرف ثبت شده است و سامانه ۰۹۶۲۷ آماده پاسخگویی به شکایات است.
اصغری گفت: خراسان رضوی ۱۴۵ جایگاه سوخت مایع و ۱۳۸ جایگاه سی ان جی دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه