تدارک بازدید ۱۰۰ بازرس از تاسیسات گردشگری در نوروز ۱۴۰۲

  • ۱ سال قبل
  • 0

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ بازرس در حوزه تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی وظیفه نظارت‌ها را بر عهده خواهند داشت.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازرسی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۲ با ماه رمضان همزمان خواهد شد سفرهای نوروزی از حدود یک ماه قبل آغاز می‌شود، به همین دلیل فعالیت‌های نظارتی بر تاسیسات گردشگری به ویژه دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی نیز از یک ماه گذشته آغاز شده و یک مرحله بازدید نظارتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای طرح بازرسی سرزده به همراه اعضای هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی از تعدادی از این دفاتر و شرکت‌ها بازدید و آمادگی این مجموعه‌ها برای خدمت ‎رسانی شایسته به زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) بررسی شد.

بیدخوری اضافه کرد: دفاتر و شرکت‌هایی که به زائران در زمینه صدور و فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس خدمت‌رسانی می‌کنند باید مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه را داشته باشند و نرخنامه را رعایت کنند.

وی یادآور شد: برخی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه گردشگری سلامت فعال هستند و به زائرانی خدمت می‌رسانند که علاوه بر زیارت برای درمان نیز اقدام می‌کنند. این مجموعه‌ها باید مجوزهای لازم از تمام دستگاه‌های مرتبط را داشته باشند تا زائر با اطمینان خاطر به مشهد سفر کرده و خدمات درمانی را به نحو شایسته دریافت کند.

بیدخوری تاکید کرد: بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب را داشته باشیم و رضایت‌مندی زائران را فراهم کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی بیش از ۴۸۸ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی از این اداره‌کل مجوز فعالیت دارند که باید مجوز آن‌ها در محل دفتر نصب و مدیر فنی نیز در محل حضور داشته باشد.

بیدخوری افزود: حدود ۳۰ بازرس در طول سال بازدیدهای نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی را انجام می‌دهند که ماهیانه حداقل یک نوبت بازدید انجام می‌شود و مجوزها و خدمات این مراکز را کنترل می‌کنند.

بیدخوری اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ بازرس در حوزه تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی نظارت دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت شکایت از خدمات حوزه گردشگری استان با شماره ۰۵۱۳۷۰۴۵ تماس حاصل کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه