درآمد ۲۵۰ میلیاردی گردشگری سلامت از ابتدای سال/ کاهش ۵۰ درصدی بیماران در پاییز

  • ۱ سال قبل
  • 0

خراسان رضوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی گردشگری سلامت مشهد از ابتدای سال جاری خبر داد.

داوود خوش شکن در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کشورهای جدیدی به لیست گردشگران سلامت مشهد اضافه شده‌اند، اظهار کرد: برای نخستین بار حضور گردشگران سلامت از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان در مشهد معنادار بوده است و اینگونه نبوده که یک یا تا تعدادی خانواده به صورت اتفاقی به مشهد سفر کرده باشند.

وی ادامه داد: با افزایش ارتباطات با کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان و اثربخشی روابط بر حوزه گردشگری سلامت در سال جدید شاهد رشد چند برابری مراجعین از این ۲ کشور در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌ایم. همچنین افغانستان، عراق و بحرین بیشترین حجم گردشگران سلامت را با ۳۵ هزار نفر به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص هدف نخست گردشگران سلامت از درمان در مشهد عنوان کرد: یک آیتم به نام «سایر» داریم که در صدر مراجعه گردشگران سلامت قرار دارد. بخش قلب و عروق، چشم و سپس زیبایی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

خوش‌شکن ادامه داد: این آمار مطابق آن چیزی است که در سامانه رسمی وزارت بهداشت ثبت شده که اغلب مراکز درمانی رسمی تحت نظر آن قرار دارند، البته بسیاری از گردشگران سلامت به مراکزی مانند مطب پزشکان و کلینیک‌های پوست، مو و زیبایی که در لیست سامانه وزارت بهداشت قرار ندارند، مراجعه می‌کنند. با این وجود می‌توان گفت که بخش زیبایی در صدر مراجعه گردشگران سلامت قرار دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان سهم گردشگری سلامت مشهد بوده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. البته از ابتدای پاییز نسبت به ۳ ماهه فصل تابستان با کاهش ۵۰ درصدی گردشگران سلامت روبرو بوده‌ایم.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برقراری پرواز مستقیم از مشهد به مسقط پایتخت عمان و بالعکس بیان کرد: برقراری این پرواز در راستای تسهیل ورود گردشگران سلامت از کشور عمان  نیز به افزایش ورود گردشگر سلامت از این کشور به مشهد موثر بوده است.

خوش‌شکن در خصوص مهم‌ترین اقدامات این حوزه در سال جاری گفت: برای ۵ بیمارستان دکتر شیخ، عباس ناظران، جوادالائمه(ع)، ۲۲ بهمن و حضرت زهرا(س) در شهرستان فریمان توسط وزارت بهداشت مجوز صادر شده است. همچنین انعقاد قرارداد با عتبه مقدس علوی، عتبه مقدس مسجد کوفه و نماینده مقام معظم رهبری در عراق برای اعزام مستقیم زائر سلامت به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی از جمله مهم‌ترین اقدامات این حوزه در سال جاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های مدیریتی و کارشناسی به کشورهای تاجیکستان و عراق گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری سلامت خراسان رضوی عازم کشورهای افغانستان و ترکمنستان خواهیم شد تا سیمای سلامت و نیازهای درمانی این کشورها را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده و فرایندهای ارجاع و اعزام زائران خارجی به مشهد را آسیب‌شناسی کنیم.

منیع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *