وصول ۷۲ میلیون تومان مالیات از خانه‌های خالی طی ۲ سال در مشهد

  • ۹ ماه قبل
  • 0

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: از زمان تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۴۶۹۴ واحد خانه خالی شناسایی شده که مالیات آن‌ها ۶۶ میلیارد تومان است اما تاکنون ۷۲ میلیون تومان از این عدد پرداخت شده و مابقی در مراحل دادرسی است.

احمدرضا مدبرنیا در خصوص میزان درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی در چهار ماهه اول سال جاری، اظهار کرد: در چهار ماهه اول سال جاری در استان ۶۲۵۷ میلیارد تومان مالیات وصول شده که ۳۴۴۰ میلیارد تومان مالیات مستقیم و ۲۸۱۷ میلیارد تومان مالیات غیر مستقیم بوده است. این عدد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در رابطه با میزان مالیات وصول شده از خودروهای لوکس و خانه‌های خالی افزود:طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۴ هزار و ۸۲۳ خودروی لوکس با مالیات ۱۱۹ میلیارد تومان شناسایی شدند که ۷۱ میلیارد تومان مالیات معادل ۹۰۵۰ خودرو اخذ شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته ۴۶۹۴ واحد خانه خالی شناسایی شده که مالیات آن‌ها ۶۶ میلیارد تومان است اما تاکنون ۷۲ میلیون تومان از این عدد پرداخت شده و مابقی در مراحل دادرسی است.

مدبرنیا خاطرنشان کرد: در زمینه اخذ مالیات خودروهای لوکس روند به خوبی پیش می‌‎رود، اما در خصوص خانه‌های خالی با توجه به اطلاعاتی که از وزارت راه و شهرسازی برای سازمان ارسال شده و براساس آن اقدامات وصول مالیات انجام می‌شود، اعتراض در این زمینه بسیار زیاد بوده و باید در هیات‌های دادرسی مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت منجر به وصول طولانی‌مدت مالیات شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *