ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا چهارشنبه

  • ۱ سال قبل
  • 0

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در برخی مناطق، ورود سامانه بارشی از غرب کشو همچنین افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز دوشنبه(۲۸ آذر) در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان، وزش باد پدیده غالب است در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش پراکنده رخ می‌دهد و به‌تدریج از اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه (۲۹ آذر) گستره بارش شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی را در برخواهد گرفت و در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر بارش، برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۲۹ آذر) در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت. در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد پدیده غالب است.

وی افزود: چهارشنبه (۳۰ آذر) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و به‌تدریج در بعد از ظهر از مقدار بارش در این مناطق کاهش یافته است و در مناطقی از غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده شروع می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه(اول دی‌ماه) علاوه بر گیلان در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش رخ می‌دهد. جمعه (۲ دی ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور دامنه‌های جنوبی البرز و گیلان و مازندران بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز طی سه روز آینده و دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه مواج هستند همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما رخ خواهد داد و طی روز دوشنبه، سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ آذر) نیمه‌ابری و غبار آلود و به‌تدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۳۰ آذر) نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ آذر ) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۵- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *