کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا/ بازار راکد است

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد از کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری طلا از یک میلیون و ۵۳۴ هزار تومان امروز به یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسیده است که قیمت طلا با یک کاهش ۱۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر گرم طلا از یک‌ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان به یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسیده است. بر این اساس هر گرم طلا ۱۶ هزار تومان کاهش داشته است.

وی افزود: نرخ هر انس طلا جهانی به ۱۶۶۴ دلار رسیده که با یک روند کاهشی مواجه بوده است و این موضوع تاثیر بسیاری در کاهش قیمت طلا داشته است.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تصریح کرد: در حال حاضر فروش قیمت سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۰۰ تومان است. همچنین نیم سکه سال ۸۶، هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نیم سکه تاریخ پایین هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

تقی زادگان بیان کرد: بر این اساس ربع سکه طرح جدید پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و طرح قدیم سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تفاوت قیمت بین طرح قدیم و جدید ربع سکه وجود دارد.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد  از کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری طلا از یک میلیون و ۵۳۴ هزار تومان امروز به یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسیده است که قیمت طلا با یک کاهش ۱۵ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه  اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار طلا و سکه راکد است. طی سال‌های گذشته در ماه ربیع‌الاول بسیاری از مردم برای خرید عروسی به بازار طلا و سکه مراجعه می‌کردند، اما اکنون تورم تاثیر زیادی بر بازار سکه و طلا گذاشته است.

تقی‌زادگان تاکیدکرد: باتوجه به اینکه جوانان سرمایه زیادی ندارند و اولین مرحله برای ازدواج تامین مسکن مورد نیاز است و با توجه به افزایش اجاره مسکن که حداقل به ۶ تا ۸ میلیون تومان رسیده است، جوانان دیگر توانایی خرید طلا را ندارند. ترجیح جوانان اکنون خرید سرویس نقره بوده که نیازی به پرداخت اجرت هم ندارد. بنابراین واحدهای صنفی طلا و سکه بسیار متضرر شده‌اند.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روند مذاکرات هسته‌ای طی چند ماه اخیر سبب آزادی افراد دو تابعیتی و قرار بر آزادسازی ۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران شده است پیش بینی می‌شود که وضعیت بازار طلا و سکه بهتر شود، اما اگر مذاکرات به بن بست برسد افزایش قیمت دلار و طلا را شاهد خواهیم بود. پیش‌بینی بنده این است که توافقات به نتیجه خواهد رسید و بازار طلا و سکه رونق خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *