• صفحه خانگی
  • >
  • دسته‌بندی نشده
  • >
  • دربان و کفشدار حرم حضرت رضا(ع)، خادم زائران پیاده اباعبدالله(ع) / برپایی شش موکب، از مرز شلمچه تا کربلای معلی

دربان و کفشدار حرم حضرت رضا(ع)، خادم زائران پیاده اباعبدالله(ع) / برپایی شش موکب، از مرز شلمچه تا کربلای معلی

  • ۲ سال قبل
  • 0

خادمان حرم مطهر امام هشتم(ع) با آن لباس‌های چشم‌نواز خادمی و نشان سبز روی سینه، خودشان را برای خدمت در شش موکبی مهیا کرده‌اند که قرار است در ایام اربعین حسینی میزبان زائران پیاده اباعبدالله باشد.

به گزارش آستان نیوز، هر چه به اربعین اباعبدالله الحسین(ع) نزدیک می‌شویم تب و تاب همه برای پیوستن به این اقیانوس بیکران بیشتر می‌شود. زائران گروه گروه از شهرها و کشورهای مختلف پیاده عزم سفر کرده‌اند و به همین میزان حجم خدمت‌رسانی‌ها نیز از چند روز پیش با برپایی موکب‌های مختلف افزوده شده است.
خادمان حرم مطهر حضرت رضا(ع) نیز آنچه در توان دارند برای خدمت به زائران حسینی در طبق اخلاص گذاشته‌اند. عده‌ای مسئول انتقال و توزیع آب های نذری مردم برای زائران پیاده شده‌اند و عده‌ای دیگر عهده‌دار تهیه بسته‌های متبرک، تا موکب‌های آستان قدس رضوی در ایران و عراق، میزبانی شایسته‌تری از زائران اربعین داشته باشند.

شش موکب خادمان حرم
محمد توکلی، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با اشاره به اشتیاق خدام بارگاه منور رضوی برای حضور و میزبانی از زوار اربعین حسینی می‌گوید: بعد از دو سال کرونایی و محرومیت‌های آن، خدمه حرم مطهر امام رضا(ع) امسال همراه با سایر خدمتگزاران و عاشقان خدمت مهیای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) شده‌اند تا با خدمت به عزاداران که از کشورهای مختلف در این گردهمایی حضور می‌یابند جلوه‌ای از رأفت امام هشتم را به نمایش بگذارند.
او می‌افزاید: امسال شش موکب از خدمه حرم امام هشتم(ع) توفیق دارند تا به نیابت از خادمان امام رئوف در راهپیمایی عظیم اربعین خدمت کنند  که از این تعداد، پنج موکب در کشور عراق و یک موکب در مرز شلمچه مستقر می‌شود تا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدمات مختلفی را ارائه دهند.

موکب دربانان حرم در قبل و بعد از مرز شلمچه
وی ادامه می‌دهد: موکب دربانان حرم امام رضا(ع) در قبل و بعد از مرز شلمچه از زائران پذیرایی می‌کنند تا این مشتاقان برای ادامه پیاده‌روی اربعین توان بیشتری داشته باشند، موکب کفشداران در شهر کاظمین نیز از جمله موکب‌هایی است که به زائرانی که بعد یا قبل از عزیمت به کربلا به این شهر وارد می‌شوند خدمت‌رسانی می‌کند.

یک موکب در سامرا، دو موکب در کربلا
توکلی درباره خدمات‌دهی چهار موکب دیگر و محل استقرارشان نیز می‌گوید: موکبی در شهر سامرا با نام شهدای مدافع حرم با مشارکت خادمان کفشدار حرم برپا می‌شود که وظیفه خدمت‌رسانی فرهنگی و پذیرایی از زائران حسینی را بر عهده دارد و علاوه بر آن، با توجه به ازدحام جمعیت و حضور بسیاری از زائران حسینی در شهر کربلا دو موکب از خدمه آستان قدس رضوی در این شهر مستقر خواهد شد که یک موکب در صحن عقیله بنی هاشم کربلا است و با مشارکت دربانان حرم رضوی و هیات فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد مدیریت می‌شود و موکب دیگر در باب بغداد کربلا مستقر است که در این موکب، خادمیاران افتخاری بخش «شمیم رضوان» با خدمات پذیرایی میان وعده چای و کیک از زائران پیاده‌روی اربعین پذیرایی می‌کنند.

خدمت خادمان کفشداری در عمود ۳۵۹
وی می‌افزاید: علاوه بر موکب‌های یاد شده، خدمه کفشدار نیز یک موکب دیگر در عمود ۳۵۹ برپا می‌کنند تا برای نخستین سال در این محل خدمت رسان زائران باشند.

توزیع ۲۰۰ هزار بسته متبرک و ۵ هزار بسته فرهنگی 
توکلی به خدمات ارائه شده در این مواکب خادمان حرم مطهر رضوی نیز اشاره و اظهار می‌کند: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این ایام حدود ۲۰۰ هزار بسته نبات و نمک متبرک در موکب‌های یاد شده بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

وی می‌افزاید: علاوه بر آن، با توجه به حضور زائرانی از ملیت‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی متعددی هم در نظر گرفته شده است، از جمله توزیع ۵ هزار بسته فرهنگی برای کودکانی که همراه با والدین خود در این راهپیمایی حضور دارند.

امید به عنایت امام رئوف برای خدمت به زائران اربعین
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در پایان می‌گوید: دهه پایانی صفر و به ویژه راهپیمایی اربعین فرصتی است تا خدمه امام رضا(ع) در موکب‌هایی که به همت جمعی از خادمان برپا کرده‌اند به زائران پیاده حسینی خدمت‌رسانی کنند و امیدواریم با توجه به حضور با شکوه مردم، بتوانیم با نام امام رئوف و عنایت ایشان، خدمتی شایسته به این عزیزان ارائه کنیم

منبع :آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *